Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obława - proszę o opinię
#31
W nędzy GZI się (a nie GŹDZI Smile ) krew gorąca.

A w tezie Sancho chce złudy, JA - opoki, myślą szlachetne tworząc fakty. A nie - JAK.

Pozdrowienia!
Odpowiedz
#32
Tadeusz dzięki Smile
Przestań potykać się z tym murem, nie widzisz, że na dobre skrzepł?
Odpowiedz
#33
Koziejko najdroższa! (liczę, że tym skromnym spoufaleniem się dostarczę Ci przyjemnej satysfakcji)
Pewien dziennikarz muzyczny powiedział kiedyś "każdy może słuchac, czego chce, nie zabierajcie mi tylko prawa do nazywania tego brakiem smaku."
Oczywiście to przesada, bo mnie też się zamieszczone tu wykonania raczej podobają. Przesłuchałem wszystkiego - najlepsza, moim zdaniem, jest Teza. Wszelkie wady są tam minimalne - gdyby weliminować OM-y, byłoby naprawdę świetnie!
Pozdrawiam,
M.
Odpowiedz
#34
A ja caly czas czekam na:
Łukasz napisał(a):stworzenie tak jakby własnego stylu opierającego się o muzykę JK PG ZŁ
,
bo jak na razie to tylko glosy sie roznia (i dopisze dla bardziej wrazliwych lub klotliwych : roznice w graniu rowniez sa zauwazalne Wink )
pzdrw
"Nic tak nie obnaża słabych punktów poety jak wiersz klasyczny i właśnie dlatego tak powszechnie się od niego stroni."
(Josif Brodski)
Odpowiedz
#35
Torment z Twoim ostatnim postem zgadzam się w 100%.
Jak mnie niepozornych nie żegna się z żalem.
Odpowiedz
#36
A czy Wy macie jakieś swoje nagrania? Chętnie bym Was posłuchał(może coś posłuchał?)
Przestań potykać się z tym murem, nie widzisz, że na dobre skrzepł?
Odpowiedz
#37
mi to osobiscie nawet sie zdarza grac dla 50 osob , a w tych realiach to nawet nie jest kameralnie :] więc nawet się nie będę wychylał ....
"Nic tak nie obnaża słabych punktów poety jak wiersz klasyczny i właśnie dlatego tak powszechnie się od niego stroni."
(Josif Brodski)
Odpowiedz
#38
Błagam tylko bez urazy...

[ Dodano: 2005-04-21, 11:54 ]
Coś podsłuchał oczywiście - sorry literówka
Przestań potykać się z tym murem, nie widzisz, że na dobre skrzepł?
Odpowiedz
#39
Przesłuchałem wszystkich utworów tu umieszczonych. Czuć w nich świeżość wykonania jaką przed laty mieli JK PG ZŁ. Czuć Waszą pasję i to bardzo mi się podoba, bo to przekonuje. Oczywiście zawsze można tu się spierać, porównywać bez końca z oryginałem etc. Mi jednak chodzi o to, że jesteście na najlepszej drodze do własnej twórczości i o to chyba Wam też najbardziej chodzi. Gratuluje, moim zdaniem idziecie dobrą drogą.

darek
"Owoc kołysze się pęcznieje alarmem metalowym dźwięczy"
Odpowiedz
#40
a posiadacie moze jakies swoje utwory ?? bardzo chetnie bym posluchal Smile pozdrawiam i nadal oczekuje na intepretacje Wink az sie nie moge doczekac !
"Nic tak nie obnaża słabych punktów poety jak wiersz klasyczny i właśnie dlatego tak powszechnie się od niego stroni."
(Josif Brodski)
Odpowiedz
#41
Darku!

To co robimy ze Zbyszkiem jest faktycznie naszą pasją, ale też naszą pasją jest sam fakt, że śpiewamy i gramy – czyli jak napisałeś – jest to dobra droga do czegoś własnego… Słusznie też wspomniałeś o ciągłym porównywaniu. Szczerze mówiąc to wciąż się tego boję, ale wiem też, że nie da się tego uniknąć…

A co do kolejnych interpretacji to są one w przygotowaniu...
Wkrótce to wszystko nagramy…

Pozdrawiam
Przestań potykać się z tym murem, nie widzisz, że na dobre skrzepł?
Odpowiedz
#42
Krytykują Ci, którzy mają ochotę coś przekazać. Czasem krytykują głupio, czasem nie. Czasem krytyka coś daje, czasem jest totalnie bez sensu.
Nie wyobrażam sobie, że po namyśle mógłbyś jeszcze raz się podpisać pod własnym zdaniem. Przeczytaj sobie wywiady z JK, z PG, z kim chcesz! Z kimś, kto wlazł kotek na płotek zaśpiewać umie. Przeczytaj wszystkie wywiady i powiedz, że JK nigdy nikogo nie krytykował.
To raz. Dwa - Łukasz nie wystawił swojego nagrania z próżności, jak mniemam. Występuje, ma swoją publiczność, jego próżność powinna czuć się zaspokojona. Te nagrania znalazły się tutaj, bo Łukasz chciał usłyszeć opinie forumowiczów. Sam tak napisał! Przeczytaj dobrze! Przeczytaj i zrozum! Opinie zostały wyrażone - pozytywne, jak i negatywne. Każdy miał do swojej opinii prawo, tak jak do posiadania bzdurnego zdania. Na szczęście masz to prawo! I nikt Ci nie odbierze.
Pozdrawiam ciepło,
M.
Odpowiedz
#43
Torment napisał(a):Krytykują Ci, którzy mają ochotę coś przekazać. Czasem krytykują głupio, czasem nie. Czasem krytyka coś daje, czasem jest totalnie bez sensu.
Była sobie kiedyś, dawno temu, na Liście Dyskusyjnej o Jacku Kaczmarskim, taka niepisana zasada, że wykonawcy nie wypowiadają się na temat wykonań piosenek JK. Po prostu nie komentują swoich występów i dokonań. To się wiązało z inną zasadą, mianowicie taką, że wykonawcy nie domagają się na siłę recenzji swoich dokonań. I ta zasada, dobra zasada, trwała sobie jakiś czas. A potem pojawił się Leszek Czajkowski z Jakubem Mędrzyckim i Teatrem Adademickim - i zasady wszelki szlag najjaśniejszy tafił. Zaczęło się wzajemne dopier...lanie , w czym celował i celuje nadal pewien spiker z radia "Zet".

A teraz do rzeczy: skoro już koledzy domagają się recenzji, to nie widzę powodów by nic nie pisać. Chociaż ogólnie rzecz biorąc, raczej powinnośmy wrócić do zasady, że wykonawcy nie wypowiadają sie na swój własny i innych wykonawców temat.
[b][color=#000080]Warszawskie bubki, żygolaki
Z szajka wytwornych pind na kupę,
I ty, co mieszkasz dziś w pałacu,
A srać chodziłeś pod chałupę,
Ty, wypasiony na Ikacu -
całujcie mnie wszyscy w dupę.[/color][/b]
Odpowiedz
#44
Po wczytaniu się w wasze posty przyznaję racje części spraw, które poruszyliście. O opinię poprosiłem, aby się przekonać, że to, co robię ma w ogóle jakąś szansę bytu... Jeśli chodzi o krytykę to jest wskazana, ale tylko ludzi, którzy się znają na rzeczy (czyli Wasza), a ja wszystkie zbieram i wcielam w życie. Jeśli chodzi o moją publiczność to są to przyjaciele lub ludzie na jakiejś imprezie. Dopiero od niedawna gram ze Zbyszkiem i mamy przed sobą jeszcze dużo pracy (ja szczególnie). Zmartwił mnie tylko fakt, że takie posty zostały napisane...
Przestań potykać się z tym murem, nie widzisz, że na dobre skrzepł?
Odpowiedz
#45
Panowie i Panie... mam zamiar krociutkie wyrazic swe zdanie Smile w calosci moje zdanie , bez pierwiastkow przekonujacych , natomiast w pelni oznajmujace Wink
pierwsze primo - jesli gracie i robicie to w waszym przekonaniu szczerze (w stosunku do siebie i publicznosci) to pytanie sie kogokolwiek o szanse bytu nie ma sensu, poprostu to robcie...
drugie primo - starac sie grac piosenki po swojemu - tak samo nie zagracie . (chociaz slyszalem takich co probowali) ortodoksom i tak sie nie spodoba, jakkolwiek byscie tych piosenek nie zagrali - zawsze sie mozna namascic i tym nadrabiac braki - ale to nie o to chodzi IMO. Granie cudzych piosenek moze byc pierwszym krokiem do tworzenia... jak sie czlowiek skupi Wink
trzecie primo i ostatnie - krytykujcie do woli , jesli potraficie wybronic w swoich oczach i sercu wasze zdanie... tak samo przyjmujcie krytyke ... w najgorszym przypadku dowiecie sie co robicie zle Wink w najlepszym bedzie wiedziec przed kim nie wystepowac , bo z powodu jakichs ogranieczen nie umie sie otworzyc

w zyciu takiego posta dlugiego nie napisalem Smile
tak w sumie to jeszcze mam kilka primo Smile ale juz sobie podaruje ... Smile

pzdrw

:beer:
"Nic tak nie obnaża słabych punktów poety jak wiersz klasyczny i właśnie dlatego tak powszechnie się od niego stroni."
(Josif Brodski)
Odpowiedz
#46
Ja na razie "przesłuchałem" tylko "Obławę" (resztę ściąnę później - jak będę miał trochę czasu) i pozwolę sobie wyrazić swoje zdanie ( :wink: ).
Do tej pory myślałem, że "Obława" dobrze brzmi tylko w tempie co najmniej "Jackowym", wy śpiewacie ją trochę wolniej, ale mi się podobało. Nie jest to oczywiście klasa JK, ale IMO jest całkiem nieźle.

Pozdrawiam
Zeratul
[size=85][i]Znaczyło słowo - słowo, sprawa zaś gardłowa
Kończyła się na gardle - które ma się jedno;
Wtedy się wie jak życie w pełni posmakować,
A ci, w których krew krąży - przed śmiercią nie bledną.[/i][/size]
Odpowiedz
#47
Łukasz napisał(a):Jeśli chodzi o krytykę to jest wskazana, ale tylko ludzi, którzy się znają na rzeczy (czyli Wasza), a ja wszystkie zbieram i wcielam w życie.
To znaczy kogo miałeśw tym momecie na myśli, mówiąc o ludziach którzy się znają na rezczy ?? Forumowiczów znających twórczość JK, czy jakieś konkretne osoby - fachowców od muzyki, śpiewu itd. ??
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Odpowiedz
#48
Miałem na myśli i Was i fachowców
Przestań potykać się z tym murem, nie widzisz, że na dobre skrzepł?
Odpowiedz
#49
Mnie się bardzo podoba Smile Całkiem nowe brzmienie...powiało świeżością Smile Najbardziej podoba mi się Śmiech i Teza Don Kichota. A taka mała prośba...nutek do Tezy nie moge znaleźć na stronce...jak będzie szansa na dostanie ich będę wdzięczny Smile I czekam na wasze kolejne nagrania, bo podoba mi się to co robicie Smile
Pozdraviam,
Elessar
"In the city od blinding lights..."

--------------------------
http://www.triadapoetica.art.pl
http://www.gentlemanschoice.pl
http://www.krest.pl
Odpowiedz
#50
Wiecie co, naprawdę mi się podoba... Zwłaszcza "Obława" (i tu takie numery jak okrzyk "goń" wykonany przez drugiego wokalistę), Walka Jakuba (z zastrzerzeniami, jakie już padły)i - wbrew temu, co mówią inni - "Kantyczka" (podoba mi się ten drugi głos a la Gintrowski - to musi być ciężka praca "wygenerować" u siebie taką chrypę - respekt!). Śmiech też jest niezły.
Mam natomiast mam jedno zastrzeżenie, proszę, nie obraź się... Chłopak, który śpiewa "Śmiech" i "Tezę Don Kiszota" ma IMHO nieco słabszy głos od drugiego (nie wiem, który to z Was, ale mniejsza), co słychać szczególnie w "Tezie", zwłaszcza na początku, gdzie śpiewa raczej w dole (bo w górze chyba lepiej to wychodzi). Dykcja (ale u tego drugiegoSmile) faktycznie, ale można to zniwelować... IMHO Gintrowski na pierwszych albumach ma kiepską dykcję, a w dodatku źle (monotonnie) akcentuje sylaby... Spróbujcie trochę pochodzić z kamieniami w ustach (żarcikWink)).
Na koniec: bardzo dynamicznie, faktycznie, macie dużą siłę... Proponuję trochę odejść od "kanonicznych" interpretacji... poeksperymentujcie - może zróbcie sobie jakieś aranże na głosy, gitary? A jakbyście zaśpiewali na 2 głosy jakieś piosenki które Kaczmar śpiewał solo? Na przykład Epitafium dla B. Jasieńskiego, Litanię, Żywioły, 1788... może nawet Rublowa! No i oczywiście więcej piosenek "dwugłosowych"... Chrystus i kupcy? Strącenie Aniołów? Szturm? Wojna postu z karnawałem?
Cóż jeszcze dodać... chłopaki dobrze Wam idzie, macie talent, będzie jeszcze lepiej! Młoty w ruch...Smile

Pozdrawiam
Odpowiedz
#51
Michale

Dzięki za opinie Smile Jeśli chodzi o "Walkę Jakuba z aniołem" to już poprawiliśmy, gramy z kapo na IV, a nie na V progu i jest dużo łatwiej Smile .
Więc ja śpiewam "Śmiech" i "Tezę...". Cóż "Teza..." faktycznie słabo mi wyszła, ale troszkę poćwiczyłem, założyłem kapo na II próg i idzie fajnie... jeśli chodzi o "Kantyczkę.." i chrypkę to cóż tu się oszukiwać "wóda" Smile , było by lepiej tylko nie palę... Smile
Co do własnych interpretacji to cos próbujemy, ale na razie skupiamy się na wykonaniu piosenek Jacka jak najlepiej, zmieniając i wtrącając coś własnego po drodze…

[ Dodano: 2005-05-01, 19:56 ]
P.S co do głosu(tego lepszego) to bardzo mi się on podoba, a kolega ma na imię Zbyszek Smile
Przestań potykać się z tym murem, nie widzisz, że na dobre skrzepł?
Odpowiedz
#52
Hmmmm ja bym chciał bardzo usłyszeć "Zbroję" w waszym wykonaniu Smile Jak to już ktoś kiedyś wspominał fajnie by też było usłyszeć Epitafium dla Wysockiego Smile A może zamieściłbyś "poprawione" wersje utworów?? Big Grin
"In the city od blinding lights..."

--------------------------
http://www.triadapoetica.art.pl
http://www.gentlemanschoice.pl
http://www.krest.pl
Odpowiedz
#53
Jeszcze ich nie nagraliśmy...Sad
Przestań potykać się z tym murem, nie widzisz, że na dobre skrzepł?
Odpowiedz
#54
Witam ponownie.
Mam nadzieję że dobrze mnie zrozumiałeś (ta krytyka miała być ze wszech miar konstruktywna :wink: ). Skoro to Ty śpiewasz "Tezę" - myślę, że po prostu tonacja może nie ta, co trzeba, na samym początku, może początek niech śpiewa kumpel Zbyszek (pozdrawiam serdecznie Smile ) Bo tam jest chyba dla Ciebie za nisko, tzn. (cholera wie, może to tylko w tym wykonaniu? :wink: ) ale w każdym razie słuchajac tego mialem wrażenie że głos Ci się chwieje nieco (w górze było lepiej - może to też wóda? :wink: ) . Nie przejmuj się, myślę, że jak poćwiczysz to nawet w tej tonacji będzie lepiej. A Gintrowskiemu od wódy skala raczej się zwęziła niż rozszerzyła :wink:

Pozdrawiam
Odpowiedz
#55
kolega ³ukasz zapewne pretenduje do miana drugiego Gintrowskiego Smile

i na razie nie¼le Ci idzie.Ale... :lol:

Poza tym przystojniaki same dwa jeste¶cie :oops:

(tylko Zbyszkowi nie powtarzaj!)
I zapomnieæ, zapomnieæ kochani
¯e musimy zaczerpn±æ oddechu
Odpowiedz
#56
Pijana Poetko!

Cóż chyba porzucę te marzenia i zacznę ćwiczyć gamy... Smile
Zbysiowi nic nie powiem...
Choć nie gwarntuję, że już tego nie przeczytał... Smile

Miachale!
Michal napisał(a):Mam nadzieję że dobrze mnie zrozumiałeś (ta krytyka miała być ze wszech miar konstruktywna ).
właśnie o to mi chodziło Smile dzięki
Jeśli chodzi o Gitrowskiego to racja już nie pijam, raczej ćwiczę zawzięcie...

Pzdrawiam
Przestań potykać się z tym murem, nie widzisz, że na dobre skrzepł?
Odpowiedz
#57
Ogółem bardzo mi się podobało. Tam tylko sugestia to jednego komentarza, że mówili OM zamiast Ą to prawidłowo w wokalu nie używa się właśnie tych liter. Zamiast Ę jest EN, ale akurat JK, PG i ZŁ wymawiali te polskie litery. Jeszcze tylko jak dla mnie malusienka sugestia. Jeden z Was (chyba było Was 2, ale nie jestem pewna) był jako Kaczmarski, a drugi jako Gintrowski. Ten, który jako Gintrowski niepotrzebnie, moi zaniem, zbyt starał sie Pana Przemka podrabiać, bo spiewa bardzo fajnie i ma fajny głos, a dokładej repliki sie igdy nie za zrobić. Wydaje mi się, że byłoby lepiej gdyby śpiewał jednak swoim głosem Smile ogółem mi się bardzo podobało Big Grin
Odpowiedz
#58
Mi również bardzo sie podobało Smile
narazie nie mam mikrofonu w kompie ale jak bedę miał i bedę umiał juz jakies ciekawsze utwory Jacka grać to może zamieszczęSmile

pozdro
Odpowiedz
#59
heh to ja starałem się "podrobić" Pana Przemka Smile wyszło słabo Smile, a na drugi dzień nie mogłem wydobywać z siebie zbyt głośnych dzwięków ;/
Przestań potykać się z tym murem, nie widzisz, że na dobre skrzepł?
Odpowiedz
#60
radziu_88 napisał(a):narazie nie mam mikrofonu w kompie ale jak bede miał i bede umiał juz jakies ciekawsze utwory Jacka grać to może zamieszcze
Nie obiecuj, bo się zbłaźnisz!
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Obława - podsumowanie Kosmopolak 15 6,436 06-29-2005, 07:38 AM
Ostatni post: fizol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości