Liczba postów: 37
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2009
Reputacja:
0
Walczę z gitarą od paru miesięcy i wreszcie palce zaczynają mnie słuchać. Gram już kilka utworów Mistrza (Rublow, Testament 95, 1788 ...) i jestem gotów zaatakować nowy materiał.
Proszę o porady co byłoby dobre dla początkującego - znaczy niezbyt trudne.
Liczba postów: 2,306
Liczba wątków: 28
Dołączył: Dec 2004
Reputacja:
0
Powtórka z Odysei. ;-)
"In the city od blinding lights..."
--------------------------
http://www.triadapoetica.art.pl
http://www.gentlemanschoice.pl
http://www.krest.pl
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 22
Dołączył: Aug 2009
Reputacja:
0
wszystkie utwory "Krowopodobne"  czyli: List z Moskwy, Limeryki o narodach, itp.
Pozdrawiam,
Aneta
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2009
Reputacja:
0
"krowopodobne" ??? cokolwiek to oznacza - to nie brzmi zbyt zachęcająco. Jakieś rekomendacje aby poćwiczyć akordy barowe?
Liczba postów: 1,018
Liczba wątków: 25
Dołączył: Apr 2007
Reputacja:
0
Dowolny utwór zagrany pół tonu wyżej, każdy akord gramy wtedy barowy 
a->b
C->Cis (doskonale rozciąga paluszki)
E->F
itd...
Dowolny krowopodobny oznacza utwór grany w stylu "umpa umpa"
gdzie na "um" gramy kciukiem bas a na "pa" gramy trzy struny wiolinowe
NestSite
http://www.arturkaczorek.pl
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2009
Reputacja:
0
No jasne... nigdy w życiu bym nie zgadł. Dzięki za wyjaśnienie. Zapewne jest jakaś krowiasta genealogia tego "umpa umpa". Co sądzicie o Piosence Napisanej Mimochodem? Chyba zaryzykuję, jeżeli uda mi się rozgryźć jak to zagrać.
Liczba postów: 392
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2009
Reputacja:
0
Ja zaczynałam od "Megafonów", "Ballady o ubocznych skutkach alkoholizmu" i "Listów". To było dawno, chwyty dopasowywałam sama (nie było wtedy internetu), nie wymagało to wielkich umiejętności i łatwo się śpiewało (w przeciwieństwie do "Obławy", po której wysiadałam).
Liczba postów: 1,018
Liczba wątków: 25
Dołączył: Apr 2007
Reputacja:
0
Rozwińmy temat umpa umpa:
Krowa jest na umpa umpa (patrz post wyżej), Lalka też, ale tu gramy umpapa umpapa, bo raz szarpiemy strunę basową kciukiem po czym dwa razy struny wiolinowe pozostałymi paluchami. Urozmaicamy to granie zmieniając sobie strunę graną kciukiem, ew dokładając jakiś inny dźwięk w basie.
Piosenka napisana mimochodem jest prościutka, zwłaszcza, jak się ją przetransponuje do e-mol, bo przy skoku o kwartę w 3 i 4 części nie trzeba grać g-mol, które na początek może męczyć. Dokładam kapo na III i pod moją skalę jest ok.
Ja ją gram tak:
e a e a e h a (tu akord h-mol można sobie uprościć i grać tylko a-mol podniesione o 2 progi ale olać barre)
x2
G C G C G a h
e a e a e h a
zwrotki grane "wyżej" transponujemy o kwartę (5 półtonów w dół)
e->a
a->d
C->F
G->C
h->e
Z innych bardzo prostych:
Rozbite oddziały
Autoportret Witkacego
Bajka
Barykada
Epitafium dla Boba Dylana
Dzieci Hioba
Katyń
Limeryki
Luter
Ostatnie dni Norwida
Pan Wołodyjowski
Pijany poeta
Przejście Polaków
Przesłuchanie anioła
Śmiech
Źródło
i wiele wiele innych
Generalnie przy trenowaniu warto grzebać przy piosenkach granych palcowaniem, umpa umpa umpapa itp oraz z różnymi biciami (w tym uczenie się swojej wersji hopki galopki)
Tyle *-`-
Jakieś pytania to hit how in smoke
NestSite
http://www.arturkaczorek.pl
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 22
Dołączył: Aug 2009
Reputacja:
0
w takim razie teraz ja zadam pytanie  (wale jak w dym)
Co w twoim mniemaniu znaczy tzw. "hopka galopka"??? (czyżby coś w stylu galopu Maurycego???)
Pozdrawiam,
Aneta
Liczba postów: 419
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2007
Reputacja:
0
Aneta napisał(a):Co w twoim mniemaniu znaczy tzw. "hopka galopka"??? (czyżby coś w stylu galopu Maurycego???)
Może nie w mniemaniu dzikiejkaczki, ale zawsze:
http://www.youtube.com/watch?v=1dK3lRNufYE
Powodzenia!
Słowo „ostatni” ma sens dopiero w przemówieniu nad grobem, a za życia mówi się „następny”.
Liczba postów: 1,018
Liczba wątków: 25
Dołączył: Apr 2007
Reputacja:
0
Niezupełnie.
Hopka galopka to taniec tańczony m.in. przez hobbitów. Wesoły, choć nieco zbyt skoczny. Na 111 urodzinach Bilba kilku młodych hobbitów, będąc w mylnym błędzie, że ów skończył już przemowę, chciało ją zagrać na instrumentach, będących dziełem krasnoludzkich rąk, a które to znajdowały się w czekoladowych bombkach.
A poważnie, to robocza nazwa charakterystycznego bicia ala kaczmarski, znanego wszystkim galopu tabadam tabadam tabadam tabadam, z obław, epitafium dla WW itd...
NestSite
http://www.arturkaczorek.pl
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2009
Reputacja:
0
Zdecydowane - zabieram się za Piosenkę Napisaną Mimochodem. Znalazłem na forum taby do pierwszej zwrotki i rozgrzewam już palce. Pierwsza próba według tabów, ale dzięki za wskazówki jak uprościć. Nie mam problemów z g-mol a barre i tak chcę poćwiczyć.
Super video z biciem ala Kaczmarski – bardzo pomoże zwiększyć tempo galopu.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 22
Dołączył: Aug 2009
Reputacja:
0
no tak... jak mogłam tego nie skojarzyć z Bilbem Frodem i całą drużyną pierścienia  Ech... ponadczasowe książki...
A tak na poważnie to galop umie dawno tylko po prostu pierwszy raz się spotykam z takim jego określeniem
Pozdrawiam,
Aneta
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 10
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
Najlepsze było i tak przemówienie Bilba na urodzinach:,,...a połowę z was...''.
Do autora tematu:
Jeżeli barowe ci nie straszne, to nasza klasa jest prościutką piosenką, ale trzeba ja z sercem grać!
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2009
Reputacja:
0
Serce to jest, brak tylko płynności w palcach
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 10
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
Jan Kochanowski jest w miarę do zagrania, taby są na stronie.
Ja zaczynałem od naszej klasy, i chyba z tydzień się uczyłem tych dwóch pierwszych taktów xd
Ale zapamiętałem to jak żadną inną piosenkę.
Pisałeś, że grasz 1788, więc nasza klasa to byłaby łatwizna dla ciebie.
Pozdrawiam
P.S.
masz może tabulaturkę do Testamentu?
Liczba postów: 246
Liczba wątków: 13
Dołączył: Aug 2007
Reputacja:
0
Ucz się zwłaszcza tych kawałków z "Pochwały łotrostwa", "Dwuskała" i "Mimochoda".
Yyyy
Liczba postów: 1,018
Liczba wątków: 25
Dołączył: Apr 2007
Reputacja:
0
Jan Kochanowski?
Matko, męczę się właśnie z tym, jak dla mnie jedna z trudniejszych piosenek do zagrania płynnie w całości.
Szary...
przyszłościowo lepiej, jeśli sam będziesz rozpracowywać piosenki ze słuchu. W większości nie ma żadnej filozofii, podstawowe akordy ubarwiane tu i ówdzie w basie. Bardziej przyda Ci się podstawowa wiedza z gam, wtedy sam odkryjesz, jak można prosty akord ubarwić na wiele sposobów.
Jak dla mnie nie ma potrzeby trzymania się oryginalnych tabulatur, zwłaszcza że w momentach kiedy wchodzi dowolne bicie i tak nie brzmi się jak Kaczmarski 
No, ale to tylko moja prywatna opinia.
Powodzenia!
NestSite
http://www.arturkaczorek.pl
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2009
Reputacja:
0
MasximusDecimus napisał(a):masz może tabulaturkę do Testamentu? Tabów do Testamentu 95 jeszcze nie mam, bo sam opracowałem ze słuchu. Trzeba będzie zapisać – jak będzie gotowe to umieszczę na forum.
dzikakaczka napisał(a):przyszłościowo lepiej, jeśli sam będziesz rozpracowywać piosenki ze słuchu. W większości nie ma żadnej filozofii, podstawowe akordy ubarwiane tu i ówdzie w basie. Rozpracowywanie utworów Mistrza to świentna zabawa i satysfakcja (…jeśli coś z tego wyjdzie :zly  . Na razie zbyt często się zatykam na tym jak grać na strunach wiolinowych. Niektórych rzeczy nie rozgryzę żebym zawet zdechł – wtedy tabulaturki się marzą, a marzenia są częste.
Liczba postów: 1,018
Liczba wątków: 25
Dołączył: Apr 2007
Reputacja:
0
To najwyżej nie zagrasz identycznie  a ważniejsze, żebyś utwór grał poprawnie, i dobrze śpiewał, a nie kopiował tabulaturę
NestSite
http://www.arturkaczorek.pl
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 10
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
Szary co do tabulatur, mam to samo zdanie
(Niedługo powinno pojawić się Rondo na stronie, a ja zacząłem rozpracowywać Przeczucie i Mimochodem)
No wiesz dzikakacza, różnie jest z tymi utworami, zależy jak co komu przypadnie, to czasem łatwiej zagrać jakąś trudną piosenkę, niż coś dziecinnie prostego, bo akurat tamto wpadło nam w ucho.
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2009
Reputacja:
0
W sprawie Mimochodem dołączam taby umieszcone na forum w 2008…
Mimochodem
kapo: I próg
a
e||--5--------5----------5--------5---------- |
h||-------5--------5----------5--------5----- |
g||------------------------------------------ |
d||-----7---7---7-----------7---7----7------- | x 3
a||------------------7--------------------7-- |
e||--5-------------------5------------------- |
a d a d a e7 a
e|-5--------5----------5--------------5----------5---------5---------5----------7---------5--------|
h|------5--------5-----------5------------6----------5---------6---------5-----------8---------5---|
g|---------------------------------------------------------------------5---5-------9---9-----------|
d|----7---7---7-----------7-----7-------7---7------7---7-----7---7---7----------7------------7---5-|
a|------------------7-----------------5----------7---------5------------------------------7--------|
e|-5-------------------5---------------------------------------------------------------------------|
słońce błyśnie między wschodem a zachodem mimochodem obrysuje miasto chmur
a d a d a e7 a
e|-5--------5----------5--------------5----------5---------5---------5----------7---------5--------|
h|------5--------5-----------5------------6----------5---------6---------5-----------8---------5---|
g|-------------------------------------------------------------------------------------------------|
d|----7---7---7-----------7-----7-------7---7------7---7-----7---7-----7---7-------9---9-----7---5-|
a|------------------7-----------------5----------7---------5---------7----------7------------------|
e|-5-------------------5------------------------------------------------------------------5--------|
jedych dziegciem dzień nakarmi innych miodem temu głowę wzniesie temu napnie sznur
a C F C d C d e
e|-5---------------------------------3---------------------------------------------------0-------0-|
h|------5-----5-----------6------------5---5----6----------5-----5---3-------3---0-----0---0---0---|
g|---------------5---5------5---5--------5--------7---7------5----------2----------0---------0-----|
d|----7---7--------3----------7---------------------7----------3-----------0---------2-------------|
a|------------3-----------8----------3----------5----------3---------0-----------------------------|
e|-5-----------------------------------------------------------------------------0-------0-------0-|
trochę starsze znów się stanie to co młode jakby strzepnął ptak kolejną kroplę z piór
a d a d a e a
e|--------------1---0-----------1-----------------------------------------------------------------||
h|-1-----1--3-----3---1---1-3-----3---1---1----0---0--------1p0-------0-1-------------------------||
g|---2--------2---------2-----2---------2---2----0---0---2------2---2-----2-----------------------||
d|-----2----0---------------0-------------------------------------2-------------------------------||
a|-0----------------0-----------------0------------------0--------------0-------------------------||
e|---------------------------------------------0--------------------------------------------------||
mimocho dem mimocho dem,jakby strzepnął krople z piór
Liczba postów: 7,682
Liczba wątków: 130
Dołączył: Jul 2004
Reputacja:
1
Kod: Mimochodem
kapo: I próg
a
e||--5--------5----------5--------5---------- |
h||-------5--------5----------5--------5----- |
g||------------------------------------------ |
d||-----7---7---7-----------7---7----7------- | x 3
a||------------------7--------------------7-- |
e||--5-------------------5------------------- |
a d a d a e7 a
e|-5--------5----------5--------------5----------5---------5---------5----------7---------5--------|
h|------5--------5-----------5------------6----------5---------6---------5-----------8---------5---|
g|---------------------------------------------------------------------5---5-------9---9-----------|
d|----7---7---7-----------7-----7-------7---7------7---7-----7---7---7----------7------------7---5-|
a|------------------7-----------------5----------7---------5------------------------------7--------|
e|-5-------------------5---------------------------------------------------------------------------|
słońce błyśnie między wschodem a zachodem mimochodem obrysuje miasto chmur
a d a d a e7 a
e|-5--------5----------5--------------5----------5---------5---------5----------7---------5--------|
h|------5--------5-----------5------------6----------5---------6---------5-----------8---------5---|
g|-------------------------------------------------------------------------------------------------|
d|----7---7---7-----------7-----7-------7---7------7---7-----7---7-----7---7-------9---9-----7---5-|
a|------------------7-----------------5----------7---------5---------7----------7------------------|
e|-5-------------------5------------------------------------------------------------------5--------|
jedych dziegciem dzień nakarmi innych miodem temu głowę wzniesie temu napnie sznur
a C F C d C d e
e|-5---------------------------------3---------------------------------------------------0-------0-|
h|------5-----5-----------6------------5---5----6----------5-----5---3-------3---0-----0---0---0---|
g|---------------5---5------5---5--------5--------7---7------5----------2----------0---------0-----|
d|----7---7--------3----------7---------------------7----------3-----------0---------2-------------|
a|------------3-----------8----------3----------5----------3---------0-----------------------------|
e|-5-----------------------------------------------------------------------------0-------0-------0-|
trochę starsze znów się stanie to co młode jakby strzepnął ptak kolejną kroplę z piór
a d a d a e a
e|--------------1---0-----------1-----------------------------------------------------------------||
h|-1-----1--3-----3---1---1-3-----3---1---1----0---0--------1p0-------0-1-------------------------||
g|---2--------2---------2-----2---------2---2----0---0---2------2---2-----2-----------------------||
d|-----2----0---------------0-------------------------------------2-------------------------------||
a|-0----------------0-----------------0------------------0--------------0-------------------------||
e|---------------------------------------------0--------------------------------------------------||
mimocho dem mimocho dem,jakby strzepnął krople z piór
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Liczba postów: 7,682
Liczba wątków: 130
Dołączył: Jul 2004
Reputacja:
1
Pamietajcie by tabulatury umieszczać między znacznikami [ code ] ... [ /code ] (oczywiście bez tych spacji w środku...)
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Liczba postów: 1,018
Liczba wątków: 25
Dołączył: Apr 2007
Reputacja:
0
szary napisał(a):kapo: I próg
Kapo na takim progu, jak Ci jest wygodnie śpiewać
NestSite
http://www.arturkaczorek.pl
Liczba postów: 6,588
Liczba wątków: 189
Dołączył: Sep 2005
Reputacja:
1
dzikakaczka napisał(a):szary napisał(a):
kapo: I próg
Kapo na takim progu, jak Ci jest wygodnie śpiewać
A ja się z tym nie zgodzę. Po pierwsze, to czy dany utwór jest wykonywany powiedzmy w c-moll, a nie w a-moll nie wiążę się li-tylko z tym, że komuś tak wygodniej jest zaśpiewać, ale też jest to kwestia brzmienia. Pewne utwory, po prostu gorzej brzmią w zmienionych tonacjach. Weźmy taki 'Powrót' chociażby - zagrany w a-moll, nie będzie brzmiał tak ładnie w oryginalnej tonacji. Przykładów można mnożyć. Kompozytor zazwyczaj wybrał taką, a nie inną tonację nie dla własnego widzimisię i trzeba to uszanować.
Chopin nie napisał koncertu e-moll w tej właśnie tonacji, bo mu się lepiej grało, gdyż w tej tonacji miał mniej 'czarnych' niż gdyby napisał ten utwór w tonacji cis-moll, nie sądzisz?
dzikakaczka napisał(a):a e a e h a (tu akord h-mol można sobie uprościć i grać tylko a-mol podniesione o 2 progi ale olać barre)
No pewnie! Można też chwytać G-dur jak to mówią - po harcersku, czyli kciuk i środkowy palec na obu strunach E na III progu. Po co uczyć się poprawnie skoro można wszystko uprościć, nie? Na przykład grać wstęp do Źródła palcując na strunach E H G bez 'łapania' e-moll, bo też widziałem takich 'magików'.
Tam - Apokalipsa,
Nieuchronny kres.
Tu - nie grozi nic nam,
Tu - niezmiennie jest...
Liczba postów: 5,238
Liczba wątków: 221
Dołączył: Aug 2005
Reputacja:
0
Proponuję zagrać Pompeję Lupanar. Gra się to na jednym i tym samym chwycie w trzech pozycjach:
Cytat:e|-------0-----------0-----
h|-----5---5-------5---5---
g|---5-------5---5-------5-
d|-------------7-----------
a|-0-----------------------
e|-------------------------
e|-------0-----------0-----
h|-----3---3-------3---3---
g|---3-------3---3-------3-
d|-------------5-----------
a|-0-----------------------
e|-------------------------
e|-------0-----------0-----
h|-----7---7-------7---7---
g|---7-------7---7-------7-
d|-------------9-----------
a|-0-----------------------
e|-------------------------
Kuba Mędrzycki napisał(a):No pewnie! Można też chwytać G-dur jak to mówią - po harcersku, czyli kciuk i środkowy palec na obu strunach E na III progu. Po co uczyć się poprawnie skoro można wszystko uprościć, nie? Na przykład grać wstęp do Źródła palcując na strunach E H G bez 'łapania' e-moll, bo też widziałem takich 'magików'. Może nie chodziło o uproszczenie, tylko o nienaciskanie strun, na których się nie gra. W powyższej piosence jest właśnie tak i nie powinno się stosować chwytów barre.
Liczba postów: 1,018
Liczba wątków: 25
Dołączył: Apr 2007
Reputacja:
0
Kuba Mędrzycki napisał(a):A ja się z tym nie zgodzę. Po pierwsze, to czy dany utwór jest wykonywany powiedzmy w c-moll, a nie w a-moll nie wiążę się li-tylko z tym, że komuś tak wygodniej jest zaśpiewać, ale też jest to kwestia brzmienia. Też się nie zgodzę  bo i nie do końca o tym mówiłem.
Chodziło mi o to, żeby niewolniczo nie trzymać się oryginalnych tonacji, pozostanie przy tych samych akordach i przesunięcie kapo nie zmienia nic.
Jeśli Pan Kaczmarski grał utwór epitafium dla WW z kapo na I czy II progu, to jeśli gram go bez kapo, to tylko osoba ze słuchem absolutnym będzie się krzywić, że słyszy 'e' a nie 'fis'.
Kuba Mędrzycki napisał(a):No pewnie! Można też chwytać G-dur jak to mówią - po harcersku, czyli kciuk i środkowy palec na obu strunach E na III progu. Po co uczyć się poprawnie skoro można wszystko uprościć, nie? Na przykład grać wstęp do Źródła palcując na strunach E H G bez 'łapania' e-moll, bo też widziałem takich 'magików'. I znowu nie o tym 
w podanym przeze mnie przykładzie, czyli wywalenia barre z h-mol jest to jak najbardziej zamierzone i co więcej (ale to już moim skromnym zdaniem) brzmi znacznie ciekawiej niż pełne h-mol
Jeśli gram przykładowo F-dur bez barre, to nie z niedbalstwa czy lenistwa a wyłącznie po to, aby uzyskać konkretny efekt brzmieniowy.
Kuba Mędrzycki napisał(a):Chopin nie napisał koncertu e-moll w tej właśnie tonacji, bo mu się lepiej grało, gdyż w tej tonacji miał mniej 'czarnych' niż gdyby napisał ten utwór w tonacji cis-moll, nie sądzisz? Nie porównywałbym tu kompozycji Kaczmarskiego do Chopina  Kaczmarski pisał piosenki a piosenki należy śpiewać a nie piszczeć czy muczeć i jeśli oryginalna tonacja Ci nie odpowiada to ją zmieniasz. Pozostaje mieć nadzieję, że jeśli trzeba przetransponować akordy to będzie to zrobione z głową.
Gdyby wszyscy niewolniczo trzymali się oryginalnych tonacji, to nikt by nie zagrał połowy piosenek SDMu, bo są trochę za wysoko
NestSite
http://www.arturkaczorek.pl
Liczba postów: 5,238
Liczba wątków: 221
Dołączył: Aug 2005
Reputacja:
0
dzikakaczka napisał(a):Gdyby wszyscy niewolniczo trzymali się oryginalnych tonacji, to nikt by nie zagrał połowy piosenek SDMu, bo są trochę za wysoko To "oczywista oczywistość". Tonacja powinna być przystosowana do skali głosowej wokalisty, a nie wokalista powinien dostosowywać się do oryginalnej tonacji.
Oto trzy wersje tego samego utworu, każda w innej tonacji, a wykonawczyń raczej nie można posądzać o amatorszczyznę. Wersja oryginalna z tonacji oryginalnej, i dwie wersje nieoryginalne w innych tonacjach:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=RULqpoJIJkI">http://www.youtube.com/watch?v=RULqpoJIJkI</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=n4PSju9HYwU">http://www.youtube.com/watch?v=n4PSju9HYwU</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=1j6avX7ebkM">http://www.youtube.com/watch?v=1j6avX7ebkM</a><!-- m -->
Nawet w muzyce poważnej mamy do czynienia z grą tych samych utworów niby w tej samej tonacji, ale w różnym "stroju", co powoduje, że wysokość dźwięku jest inna. Ponadto są dokonywane rozmaite transkrypcje utworów, gdzie oryginalna tonacja nie zawsze jest zachowywana:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=NlT8yeEYbMs">http://www.youtube.com/watch?v=NlT8yeEYbMs</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=qOVwokQnV4M">http://www.youtube.com/watch?v=qOVwokQnV4M</a><!-- m -->
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 10
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
Ja też się nie zgodzę, bo niektórych utworów nie da się zaśpiewać tak jak Kaczmarski, np. Ja pierdole blues, bo niewiele osób jest obdarzonych tak silnym głosem.
Poza tym jak ktoś niedawno powiedział z forum, po co odwzorowywać dokładną tabulaturę, jak zaczniesz grać chwytami, to i tak wyjdzie inaczej niż u Kaczmarskiego, więc inna tonacja nie robi różnicy.
A poza tym w muzyce klasycznej robi się coraz więcej coverów (czy jak to się inaczej zwie)
Np. słyszałem ostatnio Die Walkirie w aranżacji tango.
|