Liczba postów: 2
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2010
Reputacja:
0
Witam!
Pisze tutaj, gdyż potrzebna mi pomoc ludzi, którzy potrafią zagrać Epitafium dla Włodzimierza Wysockiego. Mam problem bo nie potrafię wyszukać akordów do intra tejże piosenki. Na słuch rozszyfrowałem że najpierw jest akord e, później a, dalej C... I teraz nie wiem co jest dalej. próbowałem dać tam H, jednak to nie było to, tak samo G. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś podał te akordy grane na początku.
Pozdrawiam Artur
Liczba postów: 10,487
Liczba wątków: 268
Dołączył: Apr 2005
Reputacja:
0
To jest tylko jeden akord, zwykłe e.
Cała robotę robisz na wiolinach małym palcem.
Dopiero potem, przed zwrotką: a C H7 e - > i powrót do małego palca przy zwrotce.
Liczba postów: 246
Liczba wątków: 13
Dołączył: Aug 2007
Reputacja:
0
Po prostu, trzymając e-moll, przyciskasz strunę H najpierw na 1-szym progu, potem na 3-cim.
Yyyy
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2010
Reputacja:
0
Hm... Spróbuje Simon  Dziękuje za pomoc.
Liczba postów: 6,575
Liczba wątków: 60
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
0
no tak, ale zakończenie tego intro faktycznie jest złozone z kilku akordów.: a, C, H, e
[b][color=#000080]Warszawskie bubki, żygolaki
Z szajka wytwornych pind na kupę,
I ty, co mieszkasz dziś w pałacu,
A srać chodziłeś pod chałupę,
Ty, wypasiony na Ikacu -
całujcie mnie wszyscy w dupę.[/color][/b]
Liczba postów: 2,306
Liczba wątków: 28
Dołączył: Dec 2004
Reputacja:
0
Raczej na 2 i 3 progu, a potem schodzi się przez 4, 3, 2 i 1 również na strunie h.
"In the city od blinding lights..."
--------------------------
http://www.triadapoetica.art.pl
http://www.gentlemanschoice.pl
http://www.krest.pl
Liczba postów: 32
Liczba wątków: 6
Dołączył: Feb 2007
Reputacja:
0
Witam, nie chciałem zakładać osobnego wątku więc napisze tutaj. Czy ktoś z kolei podzielił by się tym jak gra prawa ręka od zwrotki "Pani bagien, mokradeł..." ? Raz w życiu tylko to gdzieś widziałem ale nie potrafie sobie przypomnieć ani wysłyszeć jaki to był schemat. Pozdrawiam
"To, co czynimy za życia odbija się echem w wieczności."
Gitara płakała jak anioł, który właśnie odkrył, dlaczego stał po niewłaściwej stronie...
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 0
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
0
Cytat:Witam, nie chciałem zakładać osobnego wątku więc napisze tutaj. Czy ktoś z kolei podzielił by się tym jak gra prawa ręka od zwrotki "Pani bagien, mokradeł..." ? Raz w życiu tylko to gdzieś widziałem ale nie potrafie sobie przypomnieć ani wysłyszeć jaki to był schemat. Pozdrawiam
Zdaje mi sie, że to idzie tak:
Ręka bijąca bije - apperagio zgodnie ze schematem 1 / 2 / 3 a na 4 zamiast uderzenia tirando muśnięcia góra dół. MOIM zdaniem wygląda to tak:
[1, 2, 3] DGDG - gdzie kwadratowy nawias apperagio (palcowanie), D- dół (dla ścisłości od basowej E do nylonowej E) G - góra (dla ścisłości od nylonowej E do basowej E)
Cóż osobiście grałem też DDGD, ale jednak DGDG daje ten łagodny pogłos słyszany m. in. na płycie LIVE.
SK :-)
"[color=#0000FF]Galia est omnis divisa in partres tres...[/color] Spokojnie! [color=#00BFFF]To tylko w szyby deszcz dzwoni...[/color]"
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 10
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
Woldomaster napisał(a):Cytat:Witam, nie chciałem zakładać osobnego wątku więc napisze tutaj. Czy ktoś z kolei podzielił by się tym jak gra prawa ręka od zwrotki "Pani bagien, mokradeł..." ? Raz w życiu tylko to gdzieś widziałem ale nie potrafie sobie przypomnieć ani wysłyszeć jaki to był schemat. Pozdrawiam
Zdaje mi sie, że to idzie tak:
Ręka bijąca bije - apperagio zgodnie ze schematem 1 / 2 / 3 a na 4 zamiast uderzenia tirando muśnięcia góra dół. MOIM zdaniem wygląda to tak:
[1, 2, 3] DGDG - gdzie kwadratowy nawias apperagio (palcowanie), D- dół (dla ścisłości od basowej E do nylonowej E) G - góra (dla ścisłości od nylonowej E do basowej E)
Cóż osobiście grałem też DDGD, ale jednak DGDG daje ten łagodny pogłos słyszany m. in. na płycie LIVE.
SK :-)
No tu rzeczywiście, można to różnie zagrać, bo zupełnie inaczej Kaczmarski gra to na tym nagraniu na YT z Gintrowskim i Salomonem ( bodajże Festiwal Piosenki Studenckiej), a inaczej np. na Carmagnole.
Osobiście wychodzę z założenia, że podczas tego, że chcemy grać piosenki Kaczmarskiego podobnie jak on, to nie ma co idealnie odwzorowywać takich rzeczy i bicie takie trzeba wyczuć, albo zinterpretować na swój sposób (np.Syna marnotrawnego gram sobie dwoma biciami, zależy akurat które mi się bardziej podoba.)
Nie polecam np. uczenia się na pamięć chociażby w Balladzie wrześniowej, kiedy Kaczmarski gra góra dół, a kiedy galopem, tylko interpretować i grać na wyczucie, wtedy jest wygodniej i mniej sztucznie.
Liczba postów: 3,606
Liczba wątków: 167
Dołączył: Apr 2006
Reputacja:
0
Woldomaster napisał(a):nylonowej E A jak ktoś ma dwie nylonowe E?
No dobra, domyślam się, że chodziło o wiolinową.
[size=85][color=darkgrey][i]Jak jest tylko śmiesznie – może być niewesoło[/i]
Edward Dziewoński[/color][/size]
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 0
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
0
Cytat:A jak ktoś ma dwie nylonowe E?
No dobra, domyślam się, że chodziło o wiolinową.
W tym sensie można się domyśleć, że chodzi o tą bez met. owijki
Cytat:Nie polecam np. uczenia się na pamięć chociażby w Balladzie wrześniowej, kiedy Kaczmarski gra góra dół, a kiedy galopem, tylko interpretować i grać na wyczucie, wtedy jest wygodniej i mniej sztucznie.
Prawda. Sam tak dopracowuję bicia
"[color=#0000FF]Galia est omnis divisa in partres tres...[/color] Spokojnie! [color=#00BFFF]To tylko w szyby deszcz dzwoni...[/color]"
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 10
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
Woldomaster napisał(a):Prawda. Sam tak dopracowuję bicia 
Nie umiem uczyć się, albo grać takim biciem jakie jest podane przy piosence, bo się zawsze mylę, czy GGDG czy GGGD czy jakoś inaczej, na wyczucie jest lepiej.
Chociaż są wyjątki, gdzie bić się uczę, ale wynika to z ich specyfiki i tego, że inaczej to piosenka nie będzie podobna do się np. galop z Obławy to też rodzaj bicia i tego się uczyłem, albo np. z Rumby takiej jednej na YT to też. (chociaż nie jestem pewny czy jest to klasyfikowane jako bicie, bo nie wiem dokładnie jaka jest jego definicja, jeżeli tak owa istnieje)
Liczba postów: 5,238
Liczba wątków: 221
Dołączył: Aug 2005
Reputacja:
0
Bicie (sposób uderzania w struny) zazwyczaj nie jest podawane przy piosence, może mylisz z akordami.
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 10
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
dauri napisał(a):Bicie (sposób uderzania w struny) zazwyczaj nie jest podawane przy piosence, może mylisz z akordami.
Wiem co to jest bicie a co to akord. I w niektórych opracowaniach na niektórych stronach podają np. DGDG albo ^v^v albo jakoś inaczej.
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 0
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
0
dauri napisał(a):Bicie (sposób uderzania w struny) zazwyczaj nie jest podawane przy piosence, może mylisz z akordami.
Powiedz mi dauri, co podkreślona fraza ma wspólnego z wypowiedzią Maximusa o konieczności poznania sposobu wykonywania (już nie mówię "nauki" - bo to bez sensu...) niektórych technik tzw. bicia stosowanych przez Mistrza...?
simon napisał(a):To jest tylko jeden akord, zwykłe e.
Cała robotę robisz na wiolinach małym palcem.
Dopiero potem, przed zwrotką: a C H7 e - > i powrót do małego palca przy zwrotce.
Wiem, że wg niektórych może to kalać to kala sztukę Jacka Kaczmarskiego ale ja to gram wg schematu (podkreślam, że celowo):
Akord e-moll:
e h g e h e
Dalej przechodzi h -> cis (puszczamy dźwięk e trzymany na strunie d) i dodajemy dźwięk e na strunie d. Sekwencja simona przeniesiona o oktawkę w dół  ) Później dodam może wideo, bo ciężko mi sie rozwodzić a i tak nikt pewnie mnie nie zrozumie (bo mogłem tłumacząc coś, zgubić...)
SK :-)
"[color=#0000FF]Galia est omnis divisa in partres tres...[/color] Spokojnie! [color=#00BFFF]To tylko w szyby deszcz dzwoni...[/color]"
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 22
Dołączył: Aug 2009
Reputacja:
0
Woldomaster napisał(a):bo ciężko mi sie rozwodzić a i tak nikt pewnie mnie nie zrozumie (bo mogłem tłumacząc coś, zgubić...)
SK :-)
O to to  Właśnie cię nie rozumiem. Ale może dlatego że to ja jestem głupia :rotfl:
Pozdrawiam,
Aneta
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 0
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
0
Aneta napisał(a):O to to Właśnie cię nie rozumiem. Ale może dlatego że to ja jestem głupia
W wolnym czasie zrobie tab (nie nie jesteś  ). Generalnie to tak jak powiedziałem (intro na basowych strunach) może wiele uważać za gwałt na owym dziele Kaczmarskiego. Moim zdaniem jednak lepiej to brzmi...
SK :-)
"[color=#0000FF]Galia est omnis divisa in partres tres...[/color] Spokojnie! [color=#00BFFF]To tylko w szyby deszcz dzwoni...[/color]"
|