Liczba postów: 705
Liczba wątków: 26
Reputacja:
0
Kołysanka dla D.
I oglądaj co dzień siebie w twarzy dziecka
Jakbyś jedno życie trzymał, a nie dwa
I niech syn czasami klepnie cię po pleckach
A jak trzeba niech Ci czasem w mordę da
I oglądaj co dzień siebie w twarzy żony
Nie, jak jedno miałbyś życie, ale dwa
I czasami pozwól pieprzyć jej androny
I się zamknij, żona czasem rację ma
Taka mała kołysanka dla faceta
Co już trzeci krzyżyk wbija sobie w łeb
Pointa w tym przypadku zawsze będzie nie ta
Nie ten czas, nie ta epoka, nie ten wiek...
http://www.lukaszmajewski.pl/mp3/kolysanka_dla_d.mp3
ps. Produkt wspólny ... muzyka i wykonanie Piotr Dąbrówka (swoją drogą niesamowity gość ... jako człowiek  )
"Nic tak nie obnaża słabych punktów poety jak wiersz klasyczny i właśnie dlatego tak powszechnie się od niego stroni."
(Josif Brodski)
Liczba postów: 1,532
Liczba wątków: 163
Reputacja:
0
Nie znam się na umuzycznianiu wierszy, ale mam kilka uwag stricte "odczuciowych", że się tak wyrażę
spalding napisał(a):I niech syn czasami klepnie cię po pleckach
A jak trzeba niech Ci czasem w mordę da Ten fragment mi się bardzo podoba. Bardzo obrazowy  Tylko dlaczego w takich przypadkach zawsze musi być syn? Jakaś solidarność płciowa, czy co? Córka ma dawać matce po mordzie? Nie może Ojcu, jeśli zasłużył?
spalding napisał(a):I się zamknij, żona czasem rację ma Święta prawda, aż się dziwie, że facet to napisał  Tylko nie podoba mi się to "czasem"... powinno być "zawsze"!
Co do utworu w formie piosenki:
Muzyka bardzo ładna, klimatyczna, ale wstęp trochę długawy, więc jak wchodzi wokal, ma się wrażenie, że było więcej tekstu, tylko został wycięty w nagraniu. Może to ma coś wspólnego z zaczynaniem wiersza na "I..", taka myśl się nadsuwa "ale po czym to "I"? Do czego?" Wiem, że to I jest potrzebne do zachowania rytmu i nie wiadomo, co by mogło być w zamian, ale może by z tym pokombinować? W sumie to drobiazg, ale dla mnie jako słuchacza, istotny.