Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
As Es
#1
Jam analfabet mjuzyczny kompljetnie. Mam prośbę o napisanie o co chodzi z chwytami As Es itp. w Jesienie jest trochę takich chwtów a ja nie znajesz!
bardzo proszę spójrzcie łaskawie i odpiszcie

r.
[color=green][size=100] červená nepokojná krev je erbem života [/color][/size]
Odpowiedz
#2
http://www.google.pl/search?num=100&hl=p...Szukaj&lr=
I pamiętaj - bo dana Ci pamięć:
Nie kłam sobie - a nikt ci nie skłamie.
Odpowiedz
#3
Wlasciwie to trudno powiedziec od czego zaczac... Przede wszystkim musisz wiedziec ze istnieje 11 dzwiekow w systemie temperowanym, tzn sa to dzwieki podstawowe: C, D, E, F, G, A, i H, a takze dzwieki alterowane, tzn. powstajace przez podwyzszenie (koncowka -is), lub obnizenie (koncowka -es) o pol tonu dzwieku podstawowego. I tak np. z podwyzszenia dzwieku F otrzymujemy Fis, a z obnizenia D - Des. Jak latwo zauwazyc, dzwiek lezacy pomiedzy F i G, w zaleznosci od tonacji raz bedzie nazywany Fis, a innym razem Ges. Wyjatkiem nomenklaturowym jest dzwiek powstajacy z obnizenia H: nie jest to, jak moznaby sie spodziewac "Hes", lecz B. Zasady budowania akordow na dzwiekach alterowanych sa identyczne jak w pozostałych wypadkach. Jesli chodzi o wykonanie ich na gitarze, niezbedne sa tu chwyty barowe. Przesuniecie chwytu o jeden prog na gryfie skutkuje podwyzszeniem akordu o pol tonu. I tak np. przesuniecie akordu F-dur z I progu na II bedzie skutkowalo akordem Fis. i tak dalej, i tak dalej...
"Ale po co męczyć gamę
Gdy się gra akompaniament..."
Odpowiedz
#4
Tomasz Susmęd napisał(a):Wlasciwie to trudno powiedziec od czego zaczac... Przede wszystkim musisz wiedziec ze istnieje 11 dzwiekow w systemie temperowanym, tzn sa to dzwieki podstawowe: C, D, E, F, G, A, i H, a takze dzwieki alterowane, tzn. powstajace przez podwyzszenie (koncowka -is), lub obnizenie (koncowka -es) o pol tonu dzwieku podstawowego. I tak np. z podwyzszenia dzwieku F otrzymujemy Fis, a z obnizenia D - Des. Jak latwo zauwazyc, dzwiek lezacy pomiedzy F i G, w zaleznosci od tonacji raz bedzie nazywany Fis, a innym razem Ges. Wyjatkiem nomenklaturowym jest dzwiek powstajacy z obnizenia H: nie jest to, jak moznaby sie spodziewac "Hes", lecz B. Zasady budowania akordow na dzwiekach alterowanych sa identyczne jak w pozostałych wypadkach. Jesli chodzi o wykonanie ich na gitarze, niezbedne sa tu chwyty barowe. Przesuniecie chwytu o jeden prog na gryfie skutkuje podwyzszeniem akordu o pol tonu. I tak np. przesuniecie akordu F-dur z I progu na II bedzie skutkowalo akordem Fis. i tak dalej, i tak dalej...
Nie chce nikogo obrazac, ale mozna to prosciej wytłumaczyć:

Mianowicie chodzi o krzyzyk i bemol, jak wiesz jak wygladaja te znaki to pewnie wiesz, ze krzyzyk podwyzsza dzwiek o polowe, a bemol obniza. Akord F grany z krzyzykiem nazywa sie Fis, a G z bemolem nosi nazwe Fis. Podwyzszenie i obnizenie. Pokombinujesz sam bedziesz wiedzial. Nie wiem poco takie zawilosci, ale masz konkretne akordy. Lapiesz barre na trzecim progu, a reszta palcami akord C - dur, jezeli chodzi o As - dur, to łapiesz F - dur na czwartym progu, czyli jak w powyzszym cytacie Gis - dur, lub As - dur.

P.S. To sa poczatkujacy gitarzysci, wiec kawa na lawe. Bez obrazy!!!!
Odpowiedz
#5
king1000, ten temat ma prawie dwa lata Wink
[b][size=80]"Ty przed Tobą świat,
za Tobą ja,
a za mna już nikt."[/size][/b]
Odpowiedz
#6
fizol napisał(a):king1000, ten temat ma prawie dwa lata Wink
Tez jestem tu nowy i jak moge pomoc, to chyba nie jest to karalne

Pozdrawiam

P.S, a jak kogos nie interesuje jego poscik yo jego sprawa. Czym moge tym sluze!!!
Odpowiedz
#7
:o co za gość. (Przepraszam za OT wymskło się )
Podróżną sakwę zarzuć na ramię
Wyjdź na gościniec do bramy nieba [...]
Odpowiedz
#8
Skoro piszesz, że nie chcesz nikogo obrazić - to nie obrażaj. Tekstami pod adresem Tomka typu: "Jeśli wiesz jak wyglądają krzyżyk i bemol..." nie popisujesz się w tej mierze.
Odpowiedz
#9
Simon napisał(a):Tekstami pod adresem Tomka typu: "Jeśli wiesz jak wyglądają krzyżyk i bemol..." nie popisujesz się w tej mierze.
Ale ten tekst nie jest pod adresem Tomka, tylko pod adresem pytającego nowicjusza...
[color=maroon][size=84][b]Krokiem adekwatnym do rozwoju zdarzeń
Idę przed siebie i marzę:)[/b][/color][/size]
Odpowiedz
#10
Odwoływał się do cytatu z wypowiedzi Tomka.
Odpowiedz
#11
Ale w sensie tym, ze dla nowicjusza jest zbyt skomplikowana.
[color=maroon][size=84][b]Krokiem adekwatnym do rozwoju zdarzeń
Idę przed siebie i marzę:)[/b][/color][/size]
Odpowiedz
#12
Jedynym człowiekiem, który kogoś się tutaj czepia, jesteś Ty Simon.

A co do zabawnych i uszczypliwych postów typu Kwarca - normalnie kolo z Ciebie niemożliwy. padłem i nie moge się przestać śmiać, dobre to.

Czasem wydaje mi się, że ludzie odwiedzający to forum korzystają z każdej okazji, żeby podbudować swe marne ego.
Odpowiedz
#13
Mvzvngv napisał(a):Czasem wydaje mi się, że ludzie odwiedzający to forum korzystają z każdej okazji, żeby podbudować swe marne ego.
Twój krytyczny post też jest w takim stylu...
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Odpowiedz
#14
king1000 napisał(a):Akord F grany z krzyzykiem nazywa sie Fis, a G z bemolem nosi nazwe Fis.
Tu jest chyba tzw błąd logiczny (albo jakoś inaczej Smile) Chyba powinno być że F z # to Fis a G z bemolem to Ges. Albo powinieneś napisać, że F z # to Fis, tak samo jak G z bemolem Smile

[taka uwaga techniczna)
[b][size=80]"Ty przed Tobą świat,
za Tobą ja,
a za mna już nikt."[/size][/b]
Odpowiedz
#15
Przemku, głupotę trzeba zwalczać. Naprawde nie podbudował mnie ten temat ani trochę - wręcz przeciwnie, przygnębił, wiec nei osądzaj pochopnie.
Odpowiedz
#16
W sumie racja, kajam się, to pod Trolling podchodziło. Mea culpa mea maxima culpa.
Podróżną sakwę zarzuć na ramię
Wyjdź na gościniec do bramy nieba [...]
Odpowiedz
#17
Ja krzyżyki i bemole mam już opanowane. Nurtują mnie natomiast pewne znaki umieszczane na tabulaturze. O znakach tych nie wspomina mój genialny samouczek więc ośmielę się zapytać tutaj. Chyba nikt się nie pogniewa ze w tym temacie. Pytanie brzmi: co oznaczają takie zapisy

-|--------------|
-|--------------|
-|----0h2-----|
-|--------------|
-|--------------|
-|--------------|

-|--------------|
-|--------------|
-|----4/3-----|
-|--------------|
-|--------------|
-|--------------|

Chodzi mi o znaki typu 0h2, 1h1, i np 4/3. Proszę o możliwie najprostsze wyjaśnienie Smile
"...Ja wolę skok
Przez blask i mrok
Na tyczce drwin, bez zbędnych zwłok
Nad każdym błotem śmignąć i nad każdym gnojem..."
Odpowiedz
#18
h to skrót od hammer - chodzi tutaj o legato, czy wydobycie dźwięku ze struny nie uderzając jej prawą ręką. Po prostu stawiasz na tej strunie kolejny palec w dość mocny i zdecydowany sposób tak, aby struna dalej brzmiała, ale już wyżej.

/ to glissando lub po rockowemu slide. Wjeżdżamy lub zjeżdżamy palcem po strunie np. z porgu 7 na 1 tak, aby nie odrywać palca od gryfu. Dzięki temu "wybrzmią" nam wszystkie dźwięki pomiędzy 1 a 7 progiem. Ruch oczywiście szybki (Jeśli kojarzysz, najbardziej charakterystyczne chyba we wstępie do "stairway to heaven").

Z takimi oznaczeniami spotkałem się w większości tabulatur, ale nie daję głowy, że w Twoich np. autor nie przyjął sobie innych znaczeń. Jednak na 90% chodzi tu własnie o to.

..::Zdravim::..
Coś się na pewno wydarzy - to jasne.
Odpowiedz
#19
fizol napisał(a):Tu jest chyba tzw błąd logiczny (albo jakoś inaczej Smile) Chyba powinno być że F z # to Fis a G z bemolem to Ges. Albo powinieneś napisać, że F z # to Fis, tak samo jak G z bemolem Smile
Zgadza się, ale dla osób zaczynających "przygodę" z gitarą, takie wytłumaczenie jest dużo bardziej zrozumiałe.
Odpowiedz
#20
Dzięki Tarko za wyjaśnienie. Wszystko raczej rozumiem ale nie wiem jeszcze po co przy literce "h" są dwie cyfry. Jedna z nich (która?) oznacza pewnie numer progu na którym trzeba uderzyć strunę, a druga?
"...Ja wolę skok
Przez blask i mrok
Na tyczce drwin, bez zbędnych zwłok
Nad każdym błotem śmignąć i nad każdym gnojem..."
Odpowiedz
#21
Cyferki oznaczają progi. Pierwsza oznacza uderzenie struny na danym progu, a druga próg na którym trzeba dostawić palec nie uderzając struny prawą ręką.
"In the city od blinding lights..."

--------------------------
http://www.triadapoetica.art.pl
http://www.gentlemanschoice.pl
http://www.krest.pl
Odpowiedz
#22
0 oznacza że uderzasz piusta strunę i potem h, czyli dociskasz przy progu 2 by wydobyc dzwięk. Przy strunie pustej jak w tym przypadku nie da się wydobyc dzwięku przez dociśnięcie na prpogu bo mamy pusta strunę. W przypadku gdy mamy np. 2h5 to wydobywamy dźwięk przez dociśniecie na progu drugim, a potem przez dociśniecie na progu piątym (właściwie to dociśniecie, to jest jakby uderzenie).
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Odpowiedz
#23
Teraz już wszystko jasne. Dzięki Smile
"...Ja wolę skok
Przez blask i mrok
Na tyczce drwin, bez zbędnych zwłok
Nad każdym błotem śmignąć i nad każdym gnojem..."
Odpowiedz
#24
To znaczy, jeśli mamy 4h5 to dzwięk na 4 progu gramy normalnie (dociskamy normalnie paluchem lewej ręki i uderzamy strunę dociśnięta), a potem robimy legato na próg piąty, czyli nie puszczając palca z progi 4 dokładamy palec na próg 5 w taki sposób, jak byśmy chcieli uderzyć strunę od góry.

PS. 1h1 albo 4h4 itd. oznacza, że jak przyciśniemy strunę na 4 progu i ją uderzymy, to pozostawiamy ten dźwięk, żeby sobie trwał dłużej. Nie kombinujemy nic z dokładaniem palców czy ponownym uderzaniem. Np. dwie ćwierćnuty na tej samej wysokości połączone legato dają półnutę.
Coś się na pewno wydarzy - to jasne.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości