Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Sprawa butów". Audycja RWE, 6 kwietnia 1984
#1
Czy ktokolwiek posiada lub zna kogoś, kto może posiadać nagranie tej audycji? Jest to czytana w RWE sztuka teatralna autorstwa Zygmunta Jabłońskiego. Muzykę do niej napisał Jacek Kaczmarski. Udział w audycji brał Stanisław Załuski.
Tylko poczucie humoru nas może ocalić.

"Kaczmar nie wygrałby "Nadziei". Kaczmar nawet by się nie zakwalifikował ze względu na brak elementu autorskiego." - Zeratul
Odpowiedz
#2
To bardzo ciekawe, co piszesz. Skąd masz tą informację? Pozdrawiam Smile
Żydowinem być mi raczej,
Gdy mianuje mnie Polaczek...
Odpowiedz
#3
Z książki "Kwartet" autorstwa Zygmunta Jabłońskiego.
Tylko poczucie humoru nas może ocalić.

"Kaczmar nie wygrałby "Nadziei". Kaczmar nawet by się nie zakwalifikował ze względu na brak elementu autorskiego." - Zeratul
Odpowiedz
#4
Mogę jeszcze dodać, że sztukę wyemitowano w RWE w okresie świąt wielkanocnych 1984 roku, była to komedia, mam też listę aktorów i reżyserkę: Marię Wachowiak.

Pan Jabłoński chyba lubił opisywać własne dokonania - moje dane są z książki "Gabinet figur radiowych" tegoż autora Wink

Pozdrawiam
Zeratul
[size=85][i]Znaczyło słowo - słowo, sprawa zaś gardłowa
Kończyła się na gardle - które ma się jedno;
Wtedy się wie jak życie w pełni posmakować,
A ci, w których krew krąży - przed śmiercią nie bledną.[/i][/size]
Odpowiedz
#5
W zbiorze sztuk "Kwartet" Michalf znalazl :

"Cytat ze strony 128:
Czytana pra-premiera komedii "Sprawa butów" odbyła się 6 kwietnia 1984 r. w studio 22 Rozgłośni Polskiej RWE w obsadzie:
Zbigniew Bańkowski, Andrzej Chomiński, Tadeusz Ficner, Marcin Idziński, Barbara Klimkiewicz, Wacław Krajewski, Santos Liszko, Janusz Marchwiński, Danuta Mierzanowska, Wojciech Stockinger, Stanisław Załuski.
Reżyseria: MARIA WACHOWIAK
Muzyka: JACEK KACZMARSKI"

A ja zajrzalem jeszcze raz do wspomnien pana Jablonskiego ("Gabinet figur radiowych") i zauwazylem cos, na co wczesniej nie zwrocilem uwagi : to przedstawienie zostalo tez sfilmowane na wideo.
Nagrania audio chyba przepadly (nie ma ich w katalogu archiw SP RWE), ale moze zostala gdzies kaseta wideo ?
Istnialo stowarzyszenie bylych pracownikow RWE, spotykali sie regularnia w Radio Cafe na Nowogrodzkiej, ale rozwiazali sie kilka m-cy temu... Pani Alina Perth-Grabowska zmarla w lipcu 2006... Ot, wszystko sie powoli wykrusza, zapada w niepamiec...
"Myślę, więc nie ma mnie
na forum Mój adres
skonfiskowano Mówię
tak to ja jeszcze ja Poznaję
Co słychać Ano po staremu"
[Jerzy Ficowski]
Odpowiedz
#6
Przeklepałem wczoraj fragmenty z "Gabinetu figur..."
Dzisiaj wyślę Artowi wieczorem Smile

Pozdrawiam
Zeratul
[size=85][i]Znaczyło słowo - słowo, sprawa zaś gardłowa
Kończyła się na gardle - które ma się jedno;
Wtedy się wie jak życie w pełni posmakować,
A ci, w których krew krąży - przed śmiercią nie bledną.[/i][/size]
Odpowiedz
#7
Ano wlasnie ! Mam ta ksiazke ale w ogole nie pomyslalem zeby spisac fragmenty o JK...
Zeby sie wykupic, postaram sie spisac i podac dwa wiersze Tenenbauma (ten od "Modlitwy o wschodzie slonic" czy jakos tak...) poswiecone JK, chyba do dzis ich tu nie ma...

Ale jak dotrzec do jakiegos nagrania "Sprawy butow" Jablonskiego, zeby ustalic na czym polegala cala ta oprawa muzyczna autorstwa JK ?
Sam Jablonski tez chyba juz nie zyje...
Zna ktos moze kogos kto pracowal dla RWE badz masowo nagrywal ich audycje ?
"Myślę, więc nie ma mnie
na forum Mój adres
skonfiskowano Mówię
tak to ja jeszcze ja Poznaję
Co słychać Ano po staremu"
[Jerzy Ficowski]
Odpowiedz
#8
thomas.neverny napisał(a):Stanisław Załuski.
Nie wiem czy nagrywał, ale może pamięta jak była muzyka. Zwłaszcza, że brał udział w przedstawieniu.
Plus Leonardo i Mach
Odpowiedz
#9
Chyba przestal tu zagladac...
"Myślę, więc nie ma mnie
na forum Mój adres
skonfiskowano Mówię
tak to ja jeszcze ja Poznaję
Co słychać Ano po staremu"
[Jerzy Ficowski]
Odpowiedz
#10
A może ktoś z forumowiczów ma kontakt z Panem Stanisławem ? Mogę być pośrednikiem. Ewentualnie PW proszę.
Plus Leonardo i Mach
Odpowiedz
#11
Pisalem juz do pana SEZ na pw, w innej sprawie, ale do dzis go nie odebral. Gdyby ktos mial jakies namiary typu email... :niepewny:
"Myślę, więc nie ma mnie
na forum Mój adres
skonfiskowano Mówię
tak to ja jeszcze ja Poznaję
Co słychać Ano po staremu"
[Jerzy Ficowski]
Odpowiedz
#12
Kontakt z nim ma na pewno PMC i Pacia, ale Pacia na necie nieczęsto bywa ostatnio.
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Odpowiedz
#13
No a moze ktos ma dostep do Paci i chcialby sie przysluzyc sprawie JK... Confusedtrapiony:
"Myślę, więc nie ma mnie
na forum Mój adres
skonfiskowano Mówię
tak to ja jeszcze ja Poznaję
Co słychać Ano po staremu"
[Jerzy Ficowski]
Odpowiedz
#14
SEZ chyba całkiem niedawno zajrzał na forum - przypadkiem przyuważyłem go na liście zalogowanych na dole Wink

Co do Jabłońskiego - zmarł w 1985 r. - to jest na okładce "Gabinetu figur..."

Pozdrawiam
Zeratul
[size=85][i]Znaczyło słowo - słowo, sprawa zaś gardłowa
Kończyła się na gardle - które ma się jedno;
Wtedy się wie jak życie w pełni posmakować,
A ci, w których krew krąży - przed śmiercią nie bledną.[/i][/size]
Odpowiedz
#15
thomas.neverny napisał(a):No a moze ktos ma dostep do Paci i chcialby sie przysluzyc sprawie JK...
Prościej przez PMC, jest bardzo aktywny na forum Smile
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Odpowiedz
#16
Zer ! Masz racje !

Sprawdzilem w wyslanych i okazuje sie ze moj pw faktycznie wyplynal :

Od: thomas.neverny
Do: Staszek
Wysłany: 23 Kwiecień 2007, 15:04
Temat: Dziendobry / Pytanko

Czyli Pan SEZ wie ze sie do niego dobijam w sprawach zwiazanej z tworczoscia JK (choc w pw akurat nie o "Buty" pytalem)... Troche poczekamy, jak nie bedzie odzewu napisze jeszcze raz.
"Myślę, więc nie ma mnie
na forum Mój adres
skonfiskowano Mówię
tak to ja jeszcze ja Poznaję
Co słychać Ano po staremu"
[Jerzy Ficowski]
Odpowiedz
#17
thomas.neverny napisał(a):emat: Dziendobry / Pytanko
Nawet gdyby zaglądał to mógłby mieć opory przed odpowiedzią na "pytanko".

Numer do Pana Załuskiego dość łatwo zdobyć a wiem też, że bardzo ceni sobie nowe znajomości i jest bardzo towarzyski. Powodzenia!
Odpowiedz
#18
Edyta napisał(a):Nawet gdyby zaglądał to mógłby mieć opory przed odpowiedzią na "pytanko".
Moglby, jasne. Ale jest cos , co mnie troche na forum zastanawia - dlaczego ludzie trzmaja wiedze dla siebie, zamiast jakos to wspolnie zebrac... Pomijam sprawy,o ktorych ktos mowic nie moze -bo uwaza za prywatne JK, czy tez zawierzono mu cos, czego za nic opowiedziec nie moze- niepublicznnie w kazdym razie. Czy wiecie jaka ksiazka bylaby, gdyby powstala na podstawie naszej wiedzy o tworczosci JK i o Nim?Na podstawie naszej zebranej wiedzy? Tymczasem, jak juz gdzies zauwazono najwazniejsze jest kto z nowinka wychodzi...
'Niegodne nas – za sprawy błahe
(Drobnych utrapień lichy towar)
Płacić rozpaczą, gniewem, strachem,
Zużywać w kłótniach cenne słowa'
Odpowiedz
#19
Elzbieta napisał(a):dlaczego ludzie trzmaja wiedze dla siebie
A dlaczego myślisz, że tak jest?
Odpowiedz
#20
Jaśko napisał(a):A dlaczego myślisz, że tak jest?
Nie wiem. Ja bym chciala, zeby wszystko co wiemy zebrac - nasze wspomnienia, wiedze, uczucia i zrobic cos z tego -dla nas, dla naszych dzieci, zeby przetrwalo, zamiast sprzeczek kto wie wiecej. Ten kto wie, ktoregos dnia odejdzie a z nim jego wiedza.Mnie szkoda. I tyle. Sad(
'Niegodne nas – za sprawy błahe
(Drobnych utrapień lichy towar)
Płacić rozpaczą, gniewem, strachem,
Zużywać w kłótniach cenne słowa'
Odpowiedz
#21
Elzbieta napisał(a):
Edyta napisał(a):Nawet gdyby zaglądał to mógłby mieć opory przed odpowiedzią na "pytanko".
Moglby, jasne. Ale jest cos , co mnie troche na forum zastanawia
Elżbieto, zgadzam się z Tobą, ale mój post dotyczył tylko i wyłącznie słowa "pytanko".
Odpowiedz
#22
Dostalem informacje ze pan SEZ jest na razie nieosiagalny bo gdzies wyjechal. Wiec... pozyjemy - zobaczymy.
Dziekuje za zyczenia powodzenia. Mowiac szczerze : obawiam sie ze ta "aranzacja muzyczna" do sztuki "Sprawa butow" to pewnie tylko jakies brzdakanie na gitarze motywow ktore znamy juz z piosenek JK (to byl jednak polonista ktora najpierw pisal wiersze a potem szukal do nich melodii, samemu lub przez znajomych !), ale poniewaz pewnosci na 100% nie mam -> nalezy gonic za tym kroliczkiem...
Mam nadzieje ze ciag dalszy nastapi...
"Myślę, więc nie ma mnie
na forum Mój adres
skonfiskowano Mówię
tak to ja jeszcze ja Poznaję
Co słychać Ano po staremu"
[Jerzy Ficowski]
Odpowiedz
#23
thomas.neverny napisał(a):nalezy gonic za tym kroliczkiem...
Warto i ..dla samego gonienia.
'Niegodne nas – za sprawy błahe
(Drobnych utrapień lichy towar)
Płacić rozpaczą, gniewem, strachem,
Zużywać w kłótniach cenne słowa'
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości