Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arka Noego - boks
stopawel napisał(a):forum
Jeśli już to strony - nie forum. :Smile
Odpowiedz
(1)
Luter napisał(a):No to niezły komplement! I to od tak surowego krytyka jak Thomas! Dziękuję (również w imieniu Grabi).
Uwazam ze bardzo zgrabnie poradziliscie sobie z wyjasnieniem definicji kaczmarowych “programow”. Wydaje mi sie to wazne bo dosc regularnie zdarza mi sie zauwazac (takze na tym forum) ze ludzie pisza o “Programie Krzyk” czy “programie 20(5) lat pozniej”. Tak jakby Program = Plyta = Koncert (a np taka plyta 20(5) to tylko wybor kilku piosenek z o wiele dluzszego koncertu w Harendzie…).
Dlatego uwazalem za istotne umiescic ten tekst na Forum lub na Witrynie…

(2)
Ten wywiad z 1981 bez informacji jest ciekawy bo udzielony przed 13.12 i rozmawiali z cala trojka (choc nie podano kto udzielil ktorej odpowiedzi). W tekscie podano informacje ze jest to fragment wywiadu ktory udzielili miesiecznikowi “Paroles et musique”. Czyli przypuszczalnie czesciowy przedruk. Bede sie staral odszukac pelny wywiad w w/w miesieczniku, choc na razie nie wiem gdzie tego szukac.

(3)
Luter napisał(a):No przecież nie był na etacie, więc współpracował okazjonalnie. Fakt, audycje pojawiały się wcześniej, ale nieregularnie.
Wiesz, podczas pisania takich problemów jest znacznie więcej. Forma i charakter tekstu wymaga pewnej zwięzłości, a jednocześnie trzeba pisać precyzyjnie. (...)
No tak, ale czy przez te półtora roku szły one regularnie tydzień w tydzień?
Zauwaz prosze ze ja nic nie pisalem na temat regularnosci. Ja kwestionowalem tylko rok 1984 jako poczatek emitowania “Kwadransow”.
Nie moge zagwarantowac ze w 1983 “Kwadrans” lecial w kazda srode (w latach 1984-2001 tez nie) ale lecial wystarczajaco regularnie i lecial od conajmniej 1983.
A nie od 1984.
Cytat:„Poza tym w maju lub czerwcu '82 zwrócił się do mnie Zdzisław Najder z propozycją współpracy z Radiem Wolna Europa w postaci kwadransu wypowiedzi autorskiej do młodych ludzi w Polsce. Zgodziłem się i przez półtora roku byłem współpracownikiem RWE. Po prostu gdziekolwiek byłem, w USA, w Kanadzie, (mieszkałem wtedy w Paryżu), czy na koncertach, przesyłałem swoje kwadranse lub przyjeżdżałem do Monachium i nagrywałem je. Natomiast w marcu '84 roku przyjąłem etat i od tego czasu jestem w Monachium.“ (wywiad z 1985 w „Przekazie“)
Cytat:Wyjazd do Monachium byl wzruszajacy. Wszyscy serdecznie nas zegnali (...)
Juz od roku wspolpracowalem z RWE, pisalem jakies korespondencje, felietony albo bywalem tam co jakis czas i przygotowywalem „Kwadrans Jacka Kaczmarskiego“, bo audycje te robilem najpierw jako wspolpracownik“ (w : „Pozegnanie barda“)
(4)
Luter napisał(a):No tak, tylko który adres podać? Ten, Fundacji czy Pomatonu?
Mogly byc wszystkie trzy. Na wznowionej plycie Cohena (z “perelkami”, pisalem juz o tym, w ramach analogii) figuruja adresy dwoch najwazniejszych witryn.

(5)
Luter napisał(a):1. Podczas prac nad antologią Jacek zdecydował, że Zbroja powinna otwierać rozdział.
2. Nagranie, o którym wspominasz (zaczynające się i kończące fragmentami Zbroi to bodajże jedyne nagranie, gdzie Jacek zapowiada sesję jako program. Zauważ, Thomasie, że Prośbą JK rozpoczynał najczęściej drugą część koncertów przekrojowych (w pierwszej śpiewając piosenki napisane przed 13 grudnia), a nie program Zbroja jako taki.
Niestety, rozdzial “Zbroja” w antologii to “Zbroja 15 lat pozniej”. Spodziewalem sie ze na plycie znajdzie sie “rekonstrukcja” koncertow z lat 1982-83 a nie chimerycznej konstrukcji na papierze, z roku 1998 (“chimera” nie jako potwor z mitologii ale : zbior ktorego wszystkie elementy sa prawdziwe ale ktory jako calosc prawdziwy nie jest).

Czy (poza cytowana juz "Zbroja" w dwoch czesciach) Ty gdzies widziales/slyszales jakas “Zbroje” (program) ktora by sie zaczynala od “Zbroi” (piosenki) ?

Bo kiedy przegladam slady z tamtych lat to widze ze JK ukladal te swoje “wojenne” piosenki w cykl na piosence “Zbroja” sie KONCZACY.
Za bardzo interesujacy uwazam tomik “Wiersze i piosenki” z 1983, opracowany przez samego JK wlasnie w okresie gdy spiewal te utwory. Wtedy wygladalo to tak :
Cytat:Prośba
Linoskoczek
Koncert fortepianowy
Marsz intelektualistów
Świadectwo
Kołysanka dla dzieci
Wróżba
Ballada pozytywna
Epitafium dla Brunona Jasieńskiego
Obława II
Zbroja
A i przegladajac nagrania z tamtych lat widze ze piosenka “Zbroja” pojawia sie pod koniec, nie jako wstep.

(6)
Luter napisał(a):
thomas.neverny napisał(a):Mam wrazenie ze nagrania udostepnione tutaj przez Tomka Ciesle sa o wiele lepszej jakosci niz te na plycie “Zbroja” z “Arki”…
Wiesz, jest też coś takiego jak czystość nagrań - pojawiające się stuki, uciekanie kanałów, sztuczne podbicie dynamiki. Poza tym jest jeszcze kwestia artystycznej jakości wykonania.
Wiadomo, że wybierając wersje Zbroi i Przejścia Polaków... dokonałem wyboru subiektywnego. Jednak dostępne wersje tych programów znam od dwudziestu lat. Osłuchałem się z nimi na tyle dobrze, że nie był to wybór pochopny (choć subiektywny).
A wracajac do pytania, to co sadzisz o jakosci i zawartosci (glos, dynamika wykonania etc) nagrania Tomka Ciesli ?
"Myślę, więc nie ma mnie
na forum Mój adres
skonfiskowano Mówię
tak to ja jeszcze ja Poznaję
Co słychać Ano po staremu"
[Jerzy Ficowski]
Odpowiedz
Luter napisał(a):
stopawel napisał(a):forum
A dlaczego tak uważasz?
złe cytowanie, było z emotką
Odpowiedz
Dla mnie oczywistym jest adres tego serwisu i ewentualnie fundacji. Pomaton podaje swój adres w wydawnictwach przy logu.
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Odpowiedz
thomas.neverny napisał(a):A wracajac do pytania, to co sadzisz o jakosci i zawartosci (glos, dynamika wykonania etc) nagrania Tomka Ciesli ?
Artystycznie jest to bardzo dobre nagranie. Brak na nim kilku istotnych piosenek (Przyjaciele, Artyści, Epitafium dla Brunona Jasieńskiego), a przede wszystkim jest strasznie przesterowane. Być może nastąpiło to na etapie wczytywania materiału z kasety do komputera - nie wiem.
Odpowiedz
Na fali ostatniej popularności Arki Noego (i książeczki) zacząłem zastanawiać się nad "Świątecznym Koncertem Życzeń", a konkretnie nad otwierającą go piosenką "Weselmy się..."

W słynnej książeczce (i na kartce dołączonej) możemy przeczytać, że muzyka jest "tradycyjna" - brak natomiast informacji o autorze tekstu - domyślnie oznacza to, że jest nim JK - czy to prawda?

Brak też informacji o wykonawcach - jeśli chodzi o głosy męskie, to są to zapewne prowadzący Koncert czyli JK i Marcin Idziński - a co z głosem żeńskim?

Pozdrawiam
Zeratul
[size=85][i]Znaczyło słowo - słowo, sprawa zaś gardłowa
Kończyła się na gardle - które ma się jedno;
Wtedy się wie jak życie w pełni posmakować,
A ci, w których krew krąży - przed śmiercią nie bledną.[/i][/size]
Odpowiedz
Szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia jakie jest pochodzenie tej piosenki.
Odpowiedz
Zeratul napisał(a):a co z głosem żeńskim?
a to nie jest głos Inki?
[b][color=#000080]Warszawskie bubki, żygolaki
Z szajka wytwornych pind na kupę,
I ty, co mieszkasz dziś w pałacu,
A srać chodziłeś pod chałupę,
Ty, wypasiony na Ikacu -
całujcie mnie wszyscy w dupę.[/color][/b]
Odpowiedz
Paweł Konopacki napisał(a):a to nie jest głos Inki?
Tak
"Chude Dziecko"
Odpowiedz
Kłótnia przeniesiona (znów :/ )
Nie zamierzam jednak robić tego po raz trzeci - jeśli znów zaczniecie - będą ostrzeżenia.

Zeratul
Odpowiedz
berseis13 napisał(a):Po prostu poznaję po głosie, że to Inka, i tyle.
Rozumiem.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Arka Noego II thomas.neverny 0 1,441 06-11-2008, 09:11 AM
Ostatni post: thomas.neverny
  Konwencja wyborcza PiS - "Mury", "Arka Noego& DX 64 23,597 02-16-2006, 12:57 PM
Ostatni post: lodbrok

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości