Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Reputacja:
0
Witam
Mam takie małe pytanko, może nie do końca na temat, ale chyba się nie obrazicie
Jestem samoukiem jeśli chodzi o gitarę, gram już jakiś czas, ale chciałbym wreszczie zagrać czasem coś samemu, nie kożystając z gotowych transkrypcji.
No właśnie i tu wychodzi mój brak znajomości teorii :]
Jeśli chwilkę posiedę nad jakimś kawałkiem, to melodie udaje mi się zwykle zagrać, ale co zrobić z akompaniamentem? Skąd mam wiedzieć jaki akord ma być, jakie ew. dźwięki do niego dodać. Samą budowę akordów łapię, ale jak je połączyć z melodią?
Czy to po prostu trzeba wkuć na pamięć te wszystkie akordy, czy jest jakiś mechanizm, który mógłby mi pomóc, bo narazie to próbuję metodą chybił-trafił, ale słabo mi to wychodzi :/
Za pomoc z góry dziękuję i jeśli popełniłem jakieś faux pas, to przepraszam (bo to mój pierwszy post na tym forum)
BTW witam wszystkich i Wesołych Świąt
Pozdrawiam
Michał
Liczba postów: 10,487
Liczba wątków: 268
Reputacja:
0
kudłaty_durnowa napisał(a):trzeba wkuć na pamięć te wszystkie akordy No, trzeba znać akordy i tzw. chwyty. Bez tego ani rusz.
kudłaty_durnowa napisał(a):Skąd mam wiedzieć jaki akord ma być Słyszysz melodię, a nie słyszysz już akordów "pod nią"? :niepewny: kudłaty_durnowa napisał(a):czy jest jakiś mechanizm Wydaje mi się, że to żaden mechanizm, że to się po prostu słyszy.
Liczba postów: 5,238
Liczba wątków: 221
Reputacja:
0