09-24-2006, 08:03 PM
Witam. Poszukuję akordów do Ballady Żebraczej. Utwór wspaniały, a traktowany w śpiewniku na stronie po macoszemu. Pozdrawiam
Maciek
Ballada Żebracza
|
09-24-2006, 08:03 PM
Witam. Poszukuję akordów do Ballady Żebraczej. Utwór wspaniały, a traktowany w śpiewniku na stronie po macoszemu. Pozdrawiam
Maciek
09-25-2006, 05:58 AM
Chwyty, które dostałem od Przemka:
Dajcie mi proszę, co łaska. a G a Żebrak - też człowiek do diaska! a G a Śpiewać już nie mam siły, d E7 a Żarty mi się skończyły. f E7 a Siedzę na placu Zamkowym a E Z tym, co na plecach zostało, E7 a Sięgam po rozum do głowy, A7 d Lecz rozum by żyć - to za mało! H E7 i tak dalej ![]()
"In the city od blinding lights..."
-------------------------- http://www.triadapoetica.art.pl http://www.gentlemanschoice.pl http://www.krest.pl
09-25-2006, 01:46 PM
A nie F-dur, zamiast F-molla?
Pozdrawiam ps
"Pieśń człowieka doskonali,
Człowiek znika, pieśń nie ginie. Tak śmiertelnik sięga szczytów I w tym tkwi realizm mitu."
09-25-2006, 02:43 PM
ps napisał(a):A nie F-dur, zamiast F-molla?Zdecydowanie F-dur !
09-25-2006, 03:07 PM
Przepisałem nawet nie sprawdzając
![]() ![]()
"In the city od blinding lights..."
-------------------------- http://www.triadapoetica.art.pl http://www.gentlemanschoice.pl http://www.krest.pl
09-25-2006, 09:26 PM
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Akordy takie jak lubię- proste i eleganckie. Pozdrawiam.
Maciek
11-13-2006, 03:58 PM
Witam,
Chciałem się zapytać, w jaki sposób gracie tę piosenkę? Bo idzie bas + 2x wioliny. Ja mogę to zagrać na 2 sposoby tzn. Jednym ze sposobów, jest uderzanie strun, jak w zwykłym biciu. Tzn bas + wioliny środkowym i serdecznym z góry na dół. Wychodzi wtedy płynniej (zwłaszcza refren) ale jakoś dziwnie brzmi przy zwrotkach. Drugi, na który próbowałem grać to bas + 3 wioliny na raz. Tzn, kciukiem gram strunę basową, a wskazującym, środkowym i serdecznym szarpię struny. Dźwięk wychodzi jakby "czystszy", ale nie ma takiej mocy jak sposób poprzedni... Czy ktoś widział może jak grał Jacek? Jak Wy to gracie?
11-13-2006, 04:11 PM
Zbigniew napisał(a):Jak Wy to gracie?Ja to gram Zbigniew napisał(a):kciukiem gram strunę basową, a wskazującym, środkowym i serdecznym szarpię struny.tak ![]()
"In the city od blinding lights..."
-------------------------- http://www.triadapoetica.art.pl http://www.gentlemanschoice.pl http://www.krest.pl
11-13-2006, 04:14 PM
Zbigniew napisał(a):Jak Wy to gracie?A tak: Zbigniew napisał(a):bas + wioliny środkowym i serdecznym z góry na dół.Tyle, że oprócz serdecznego i środkowego dodaję jeszcze wskazujący. Wg mnie rzeczywiście jest to płynniejsze, ale też bardziej, hmmm, dźwięczne? Zresztą tym "stylem" gram wszystkie piosenki JK oparte na tym specyficznym biciu (np. "Krowa", "Głupi Jasio", "Świadectwo", "Korespondencja klasowa", itd.). Moim zdaniem nie brzmi to dziwnie przy zwrotkach. ![]() Pozdrawiam ps
"Pieśń człowieka doskonali,
Człowiek znika, pieśń nie ginie. Tak śmiertelnik sięga szczytów I w tym tkwi realizm mitu."
11-13-2006, 04:31 PM
Dzięki za odpowiedzi. Póki co będę grał tak jak ps. A ten drugi sposób, to chyba wymaga po prostu dopracowania.
11-13-2006, 04:42 PM
Zbigniew napisał(a):Ja mogę to zagrać na 2 sposobyPrzyszły mi do głowy jeszcze dwa inne sposoby (aczkolwiek, to już raczej wariacje na temat dwóch wcześniejszych): • Bas uderzamy oczywiście kciukiem, po czym ni to ciągniemy/ni to szarpiemy/ni to uderzamy wioliny środkowym, serdecznym i wskazującym od dołu. • Drugi sposób jest bardziej skomplikowany (ale tylko trochę ![]() Sam triplet polega na: 1. Ciągniemy kciukiem w dół po strunach 2. Ciągniemy kciukiem w górę po strunach 3. Resztą palców uderzamy struny w dół Przy "Balladzie żebraczej" punkt pierwszy wykorzystujemy do uderzenia basu, a drugi i trzeci do uderzania wiolinów. Mam nadzieję, że nie zagmatwałem zbytnio. ![]() Pozdrawiam ps [ Dodano: 13 Listopad 2006, 17:45 ] Zbigniew napisał(a):A ten drugi sposób, to chyba wymaga po prostu dopracowania.Jak wszystko ![]()
"Pieśń człowieka doskonali,
Człowiek znika, pieśń nie ginie. Tak śmiertelnik sięga szczytów I w tym tkwi realizm mitu."
11-13-2006, 04:46 PM
Można jeszcze wszystko grać kciukiem, tzn. bas (4 struna) od dołu wioliny 2x i bas (5 struna)
Brzmi to w miarę jak dla mnie, tylko trochę męczące grać samym kciukiem ![]()
11-13-2006, 07:47 PM
Kuba Mędrzycki napisał(a):Nie mam pewności, bo dawno nie słyszałem, ale wydaje mi się, że jednak sie nieco zasugerowaliście.ps napisał(a):A nie F-dur, zamiast F-molla?Zdecydowanie F-dur ! ![]() Moim zdaniem jest F-moll, ale nie mam jak posłuchać, więc i pewności nie mam całkowitej. M.
11-13-2006, 09:08 PM
ps napisał(a):Sam triplet polega na:A nie wyglądało to przy obławie tak: 1. palcami uderzamy struny w dół 2. nastepnie ciągniemy kciukiem w dół po strunach 2. i ciągniemy kciukiem w górę po strunach
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta: To tylko kwestia Światła ; "
11-13-2006, 09:12 PM
Przemek napisał(a):Tak było na filmiku jak mówi Przemek, i ja tak gram.ps napisał(a):Sam triplet polega na:A nie wyglądało to przy obławie tak:
11-13-2006, 09:41 PM
Przemek napisał(a):Przy wielokrotnym powtórzeniu jest to dokładnie to samo (zwłaszcza przy szybkich rytmach).ps napisał(a):Sam triplet polega na:A nie wyglądało to przy obławie tak: Pozdrawiam ps
"Pieśń człowieka doskonali,
Człowiek znika, pieśń nie ginie. Tak śmiertelnik sięga szczytów I w tym tkwi realizm mitu."
11-13-2006, 10:03 PM
Tak, ale chyba inaczej brzmi jak się kończy kolejny akord ?
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta: To tylko kwestia Światła ; "
11-14-2006, 03:00 PM
Przemek napisał(a):chyba inaczej brzmi jak się kończy kolejny akord ?No tak, przez to, że (na filmie) struny uderzone są najpierw dwa razy z góry, ma to trochę inny akcent, niż ten w "moim" sposobie bicia. Co nie zmienia faktu, że jest to cały czas to samo bicie. ![]() Pozdrawiam ps
"Pieśń człowieka doskonali,
Człowiek znika, pieśń nie ginie. Tak śmiertelnik sięga szczytów I w tym tkwi realizm mitu." |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|