Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Na ostatnia chwile czyli, sfrustrowany Maturzysta.
#1
Inspiruje mnie tworczosc Jacka dlatego tez wybralem sobie temat; "Motywy historyczne w utworach Jacka Kaczmarskiego metodą przekazywania wartości ponadczasowych. Omów temat na przykładzie wybranych tekstów". No i myslalem ze wszystko pojdzie jak po masle, a tu nagle okazalo sie ze mam problemy. Otoz wybralem juz sobie 3 teksty Marcin Luter , Zbroja, Czołg i to wlasnie na nich mam zamiar budowac swoje argumenty. Na poczatek pracy postawilem sobie teze ze Jacek Kaczmarski niewatpliwie uzywal motywow historycznych do przekazywania ludziom wartosci ponadczasowych. Potem podaje kilka informacji ktore trzeba wiedziec na temat tekstow Jacka zeby umiec je poprawnie interpretowac. Jak to ze teksty sa wielowymiarowe i nie niosa ze soba jednego jasnego przeslania. Przytaczam fragment wypowiedzi Jacka z ksiazki Krzysztofa Gajdy (zeby bylo ze cos czytalemSmile), gdzie Jacek mowi ze uzuwa motywow historczycznych w swoich tekstach po to zeby stawiac pytanie o kazda wartosc, w ten sposob pokazujac ze naistotniejsze sa wartosci odbiorcy a nie te zawarte w samej historii. WRROc, przepraszam, jeszcze przed tym podaniem informacji przedstawiam po krotce samego artyste. Nastepnie po tych informacjach zabieram sie za interpretacje "Zbroi" i wskazuje na Jej metaforyczny sens, ktory wedlug mnie polega na tym ze jako Zbroje Jacek Kaczmarski traktuje tam cala historiie, tradycje i wszystkie wartosci ktore sa w niej zawarte. Dzieki temu odkrywam przekaz Jacka, ktory mowi nam jak wazna dla niego jest historia. Kiedy juz zrobie taki zapierajacy dech w piersiach wstep, przystepuje do interpretacji dwoch utworow czyli "Marcin Luter" i "CZolg. Przy interpretacji tych utworow musze pokazac komisji ze rzeczywiscie tam wystepuja wartosci, ktore Mistrz nam przekazuje. No wlasnie a czy On nam je przekazuje jesli mowi o tym ze zadaje tylko o nie pytania ? Tak (moim zdaniem). Na sam koniec wnioskuje ze Jacek Kaczmarski nie chcial niczego nam narzucac, tylko prowadzil z odbiorca taka gre do ktorej sam odbiorca musial sie zaangazowac zeby odnalezc cos wartosciowego w tekstach Jacka.
Jestem swiadom tego ze mozna na wiele sposobow interpretowac ten temat, ale wydaje mi sie ze moja osobista interpretacja nie jest najgorsza. Teraz mam pytania do was jako juz doswiadczonych w temacie robienia takich prac.
- Jak moge zinterpretowac teksty: "Czołg" i "Marcin Luter" tak aby utrzymac sie w ramach mojego rozumowania?
- Nie wiem czy moge zrobic tak, zeby opisac tylko te teksty nie czytajac ich komisji. A moze dac jakies cytaty?
Z tego akapitu, prosze was o pomoc.Smile Wiem ze nie znajde lepszego miejsca, gdzie moge na nia liczyc w tym przypadku. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [matura] "Lalka, czyli polski pozytywizm" i "Dzieci Hioba" Alicja 3 3,780 02-28-2014, 08:29 PM
Ostatni post: Alicja
  "Bard w tramwaju" czyli kolejna praca uniwersytecka z JK :-) thomas.neverny 0 1,319 06-23-2009, 01:19 PM
Ostatni post: thomas.neverny
  Rejtan, czyli raport ambasadora-prosba unnachahmlich_ 5 2,617 09-21-2008, 10:06 PM
Ostatni post: Nowhere Woman
  inspiracje historyczne i literackie, czyli moja matura:) bastet 47 12,445 04-02-2007, 03:28 PM
Ostatni post: hadziaj2

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości