Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A.A. Fiet., ***
#6
Freed napisał(a):Jeśli chodzi o rymy, to myślałem raczej ostatnich strofkach (trójwierszach), gdzie w oryginale jest "aab ccb".
No tutaj "tajemniczej" i "kadzideł" działają też na zasadzie asonansu, tak samo "zapomnienie" i "szlachetnej" - i jeżeli tak połączyć te wersy, to struktura aab ccb zostaje zachowana. Ale że "wkradły się" dodatkowe współbrzmienia (np. "pouczenie" i "zapomnienie") ten układ staje się niejasny. Nie wiem, czy taki nadmiar rymów i współbrzmień też się jakoś nie nazywa i nie jest błędem. ??
Adam_Leszek napisał(a):W cieniu świątyni tajemniczej
przez kłęby uczę się kadzideł
zważać na mędrców pouczenie,

ludu zgiełk złożyć w zapomnienie,
myśli oddawszy się szlachetnej
oddychać ich potężnym tchnieniem.
Freed napisał(a):Tutaj użyłeś kilku asonansów, jak "moje - możne": ciekawy jestem, czy to celowy zabieg?
Celowy, i właśnie tercety też się na nich opierają - dlatego może sprawiać to wrażenie niezachowanej struktury rymowej.
Freed napisał(a):Taki schemat, jak u Ciebie w pierwszej części, tzn. "abab cdcd", w sonecie był stosowany (szekspirowskim).
W sonetach - tak, ale chodzi o ten konkretny przypadek. Jednak wierności zachować mi się nie udało. :Smile
Miłość - księga stara. Kto nie czytał, polecam.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości