Na swoją prezentacje wybrałem temat przedstawiony w tytule. Mam zanalizować sposoby i funkcje posługiwania sie motywami malarskimi w piosenkach p. Jacka. Jako materiał wybrałem "Arkę" na podstawie arrasu wawelskiego, "Wigilię na Syberii" Malczewskiego, "Stańczyka" Matejki oraz "Krzyk" Edwarda Muncha. Tylko nie mam zielonego pojęcia jakich pytań mogę spodziewać sie od komisji. Czy ktoś ma jakieś sugestie?
a ten... komisja czasem nie siedzi cicho?
Wlaśnie nie :' z rozmowy z komisja jest wieksza ilość punktów niż z samej prezentacji

stepniarz napisał(a):a ten... komisja czasem nie siedzi cicho?
w czasie 15-minutowe prezentacji - siedzi cicho. Ale potem zadaje pytania do pracy i tematu.
Klema,
zapewne zapytają Cię, dlaczego wybrałeś właśnie te obrazy a nie inne, dlaczego cenisz twórczość Kaczmarskiego.
Moim zdaniem mogą Cię zapytać o malarzy których wybrałeś - np. o epoki w których tworzyli, o to co ich łączy, a co różni...
Dziękuje, myślę że właśnie takie pytania mogą zadać. Pozostanie sie tylko dobrze przygotować bo prezentacja już 19 maja

Macie jeszcze jakieś pomysły?
Z tego co wiem, to nie tylko o malarzy (w jakich epokach tworzyli itp.), ale też o "konteksty historyczne" wybranych dzieł (co było inspiracją dla powstania pierwowzoru, ew. utworu JK). Ale zazwyczaj pytają "czemu ten temat", "skąd bibliografia"...
A może ktoś już miał swoją prezentacje związaną z p. Jackiem? Jak sie powiodło?
Przejrzyj "najnowsze" wątki w dziale Szkoła. Dowiesz się na pewno jak poszło

Patrząc po wynikach, powiodło się bardzo dobrze

Poszło bardzo dobrze, kłapo

Oczywiście ze bardzo dobrze

20/20 i bardzo zadowolona komisja. A pytania różne, od daty wprowadzenia stanu wojennego do przesłania piosenek. Głównie pytali o własne odczucia, o to przeciw czemu buntował sie Kaczmarski, przeciw czemu sluchający go, a przeciw czemu dzisiejsze pokolenie. Pewna pani ciekawa byłą też czy młodzież słucha Kaczmarskiego, wiec jako potwierdzenie użyłem przykładu tego forum, gdzie jest wielu młodych ludzi

Jeszcze raz dzięki za pomoc

Buenos dias,
chciałam zapytać o pewną rzecz, która mnie zaczęła zastanawiać. Czy w temacie pracy maturalnej odnośnie interpretacji malarskich w twórczości Kaczmarskiego powinnam skupiać się bardziej na że tak napiszę - relacji obraz-utwór J.K, czy bardziej na analizie utworu, w tym co jest kolejną sprawą- na przykład na środkach stylistycznych. Bo zastanawiam się, czy nie okaże się że zbyt zacznę wnikać w szczegółu.. Jak to widzicie ?
Tak to już jest, ze najgorzej zacząć, tysiąc myśli a najtrudniejszy pierwszy krok
Gdyby ktoś znalazł chwilkę, to bardzo proszę o jakąś sugestię
Pozdrawiam
K.
Proponuję skupić się na "ogółach" - na szczegóły po prostu nie ma czasu.

gracias za zainteresowanie.
Czyli mogłoby to wyglądać tak,ze pokazuję obraz, następnie mówię coś o obrazie, a potem o Kaczmarskim i jego wizji.. Czy to już są szczegóły. Czy po prostu skupiać się tylko na wierszu ?
Przez "szczegóły" rozumiałem skupianie się na środkach stylistycznych wykorzystywanych przez autora w danym utworze. Metoda twórcza Jacka poległa m. in. na nasyceniu tekstów takimi właśnie środkami poetyckiego wyrazu.
Czyli jeżeli dobrze rozumiem- nie skupiać się na środkach stylistycznych.
Chociaż, to i tak wyjdzie wszystko jak będą pisać, w końcu środki mogą okazać się znaczące w przypadku danego obrazu.
anilorak napisał(a):Czyli jeżeli dobrze rozumiem- nie skupiać się na środkach stylistycznych.
Jeśli się na nich skupisz - możesz mówić "godzinę" o jednym utworze, nie zdążywszy nawet nawiązac do obrazu...
To właśnie jest najgorsze, takie ograniczenie czasowe. Obrazów wybrałam 4 to jednak dużo jak na te paręnaście minut. Tylko ciężko stwierdzić teraz z czego zrezygnować, każdy jest ważny
