Forum o Jacku Kaczmarskim

Pełna wersja: Prezentacja na język polski
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!

Jak wiadomo, zbliża się rocznica śmierci Jacka. Stąd wysnułem pomysł, żeby dnia 11 kwietnia (czyli od razu pierwszy dzień po powrocie z wypoczynku świątecznego i zarazem pierwszy dzień po rocznicy) zorganizować lekcję o Jacku Kaczmarskim na język polski (ewentualnie WOK). Nauczycielka się zgodziła (prócz mnie nikt nie zna twórczości Kaczmarskiego Sad nawet pani profesor słabo zna :' ), pod warunkiem, że sam przygotuję informacje, tj. sam poprowadziłbym lekcję.

Stąd pytanie - jak w ciągu 45 min. zaprezentować postać Jacka Kaczmarskiego? Czy prezentować historię jego życia ze szczegółami, czy zaprezentować najważniejsze momenty? Chciałem też w trakcie lekcji puścić kilka jego piosenek, dzięki którym można by przekonać bezmyślne stado do Kaczmarskiego. Wolałbym ominąć "Mury", "Obławę", "Źródło", "Epitafium dla W. Wysockiego" - utwory bardzo znane, ale też potrzeba już pewnego wtajemniczenia, by móc je zrozumieć w pełni.
Chciałem zaprezentować "Naszą klasę" - utwór również skomplikowany, ale bardzo ważny i poruszający problematykę społeczną. Co do reszty utworów - nie mam zielonego pojęcia, co można podrzucić totalnym laikom.

Za dobre pomysły serdeczne dzięki Smile
Umiesz grać na gitarce czy śpiewać..? To by dużo dalo..

[ Dodano: 3 Kwiecień 2007, 23:14 ]
A jeśli już zyciorys- sprezentuj im Drzewo genealogiczne Wink
zamocik_23 napisał(a):Umiesz grać na gitarce czy śpiewać..? To by dużo dalo..
Chciałbym choć grać... Właśnie dla kilku piosenek Jacka chciałem nauczyć się gry na gitarze. Ze śpiewem co prawda jeszcze gorzej, ale jakoś dałbym sobie radę. Pomysł jest, nie mniej jednak, bardzo dobry Wink. Szkoda tylko, że nie do zrealizowania w tak krótkim czasie Wink

Zapomniałbym - chodzę do I klasy liceum, profil: humanistyczny (nie znają takiego wielkiego poety, a uważają się za humanistów :| )
Prosiaq napisał(a):Stąd pytanie - jak w ciągu 45 min. zaprezentować postać Jacka Kaczmarskiego?
Mam podobny problem - zamierzam stworzyć prezentację "multimedialną" n.t. JK (w ramach pewnego śmiesznego zaliczenia) - niestety w myśl zasady - maksimum multimediów/minimum tekstu :agent:
I zastanawiałem się nad koncepcją ogólną - przyszły mi do głowy dwie wersje:
a) oprzeć się na biografii = "okresy twórcze" z prezentacją "reprezentatywnych" utworów z danego "okresu"
b) oprzeć się na fascynacjach/nawiązaniach/motywach - jako punkt wyjścia przyjąć np. podział forumowego działu Poezja - czyli "Malarstwo": kilka przykładów obraz-utwór, "Literatura" - analogicznie, ze szczególnym zaakcentowaniem wątków biblijnych (cały program w końcu) itd.

Pozdrawiam
Zeratul
Gdybym to ja prowadziła taką lekcję to pewnie zakończyłabym ją Testamentem'95

Nie wiem, jak nauczycielce, ale sądzę, że klasie spodobałoby się Potępienie rozkoszy
A Przyśpiewka bylejaka o europejskości Polaka? Wink Taki rapowy kawałek. Big Grin
Zeratul napisał(a):b) oprzeć się na fascynacjach/nawiązaniach/motywach - jako punkt wyjścia przyjąć np. podział forumowego działu Poezja - czyli "Malarstwo": kilka przykładów obraz-utwór, "Literatura" - analogicznie, ze szczególnym zaakcentowaniem wątków biblijnych (cały program w końcu) itd.
I zrobię chyba coś w tym stylu. IMO to będzie najlepsze.
Chciałem również podziękować za podrzucone tytuły piosenek - na pewno wykorzystam ^^.
Prosiaq napisał(a):Co do reszty utworów - nie mam zielonego pojęcia, co można podrzucić totalnym laikom.
Konretnych utworów Ci nie podpowiem, bo myślę że najlepiej sprawdzają sie te które poruszają Ciebie- wtedy łatwiej jest o nich mówić, opowiada się ciekawiej, lepiej broni własnego zdania Smile
Osobiście myślę, że sprawdzają się utwory kotrowersyjne, szokujące+ te któe oddziałują na więcej zmysłów- potęgujesz efekt w momencie gdy prezentujesz np. obraz na którym się opierał J.K.
Można też zwrócić uwagę na mistrzostwo słowa Smile

Pozdrawiam
Również zamierzam przedstawić Jacka - na muzyce. Dostaliśmy zadanie przedstawić krótko wybranego artystę.
Powiem im, że "dzięki 'Murom' uważany za barda Solidarności, ale przecież nie można całej jego twórczości sprowadzać do jednego utworu" itepe. Puszczę im 'Obławę' (jeszcze nie wiem czy fragment czy cały utworek, bo coś mi się zdaje, że oni nawet tego nie kojarzą), którąś z historycznych piosenek, którąś opisującą obraz - czyli przedstawię o czym to Jacek pisywał. A jako ciekwostkę puszczę im 'Suplikację do muzy' Wink Coś czuję że paru ten właśnie utworek zainteresuje szczególnie
Chętnie bym tam wcisnęła jeszcze "Balladę pozytywną" i pobawiła się z nimi w ćwiczenie dykcji, każąc śpiewać 'nikt mi nigdy tego nie da...' razem z Jackiem, ale nie bardzo wiem w jakim by to kontekście.
To nie ma być bardzo poważna prezentacja z szeroką interpretacją utworów, ale taka bardziej zabawa mająca na celu zachęcenie przeciętnych gimnazjalistów do przedstawianego artysty, dlatego nie wiem czy Prosiaqowi się moje narazie bardzo pobieżne plany na coś przydadzą, ale jakby co... Smile