Forum o Jacku Kaczmarskim

Pełna wersja: Ballada o Janku Wiśniewskim...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Znalazlem te piosenke niechacy...czy moglby ktos podac wiecej informacji na temat wykonania Kaczmarskiego (w jakich okolicznosciach itd.)? No i czy moglby ktos potwierdzic czy JK napewno ja wykonywal, bo wykonanie, które mam jest slabej jakosci i momentami powatpiewam czy to On spiewal. Za wszelkie informacje na ten temat dziekuje...

Jesli temat byl juz poruszany prosze o skasowanie i przepraszam.
Śpiewał w "Człowieku z żelaza" (bo rozumiem, że o to wykonanie Ci chodzi). "Okoliczności" dość obszernie opisuje w "Pożegnaiu barda".
Simia_Dei napisał(a):czy moglby ktos potwierdzic czy JK napewno ja wykonywal
JK wykonywał ją tylko dla potrzeb filmu "Człowiek z żelaza". W nagraniu tym śpiewa Krystyna Janda, a Kaczmarski i Gintrowski akompaniują (nie pamiętam, czy się w ogóle odzywają, ale chyba nie). W każdym razie jeśli masz nagranie z żeńskim wokalem - to w tle słychać Kaczmarskiego (gitara). On sam chyba nigdy "BoJW" nie śpiewał...

[ Dodano: 2 Sierpień 2006, 14:28 ]
Po sieciach p2p krążyło kiedyś nagranie "BoJW" opisane jako Kaczmarski, z męskim wokalem, ale to nie był on.
Spiewal (meskim glosem) Mieczysław Cholewa ( min. pewnie Smile )
Muzykę do tej piosenki napisał i wykonywał ją Mieczysław Cholewa. Oryginalne wykonanie mozna znaleźć choćby na płycie "Solidarność 1980-2000".
Autorem tekstu jest Krzysztof Dowgiallo.

W wersja z filmu Wajdy zmieniono (cenzura) kilka zwrotow.
JK troche podstroil muzyczke Cholewy, zeby byla bardziej “bojowa” (ja tam wole wersje Cholewy…). A niedawno znalazlem tez informacje ze autorem poprawionej muzyki byl Andrzej Korzynski… wiec sam nie wiem.

Piosenke spiewa Janda, slychac gitare JK oraz dosc dyskretne meskie glosiki (JK (+ PG?)) dolaczajace sie do refrenu (“Janek Wisniewski padl”).

Muzyke napisal Mieczyslaw Cholewa jesienia 1980.
Mieczyslaw Cholewa. Sopocianin. Wspolpracownik KORu. Czlonek komitetu strajkowego w sierpniu 1980. Pozniej pracowal w dziale rozpowszechniania informacji NSZZ “S”. Podczas I Przegladu Piosenki Prawdziwej w sierpniu 1981 kazdy dzien koncertow zaczynal sie od wysluchania "Ballady o Janku Wisniewskim". Ukrywal sie po wprowadzeniu stanu wojennego. Potem pomagal w komisji charytatywnej kosciola Sw Brygidy w Gdansku. Przyjaciel Bogdana Borusewicza. A raczej byly przyjaciel, bo w zeszlym roku wyszlo na jaw ze prawie od poczatku pisywal raporty…
a może ma ktoś chwyty do "BoJW" ?
thomas.neverny napisał(a):...Ukrywal sie po wprowadzeniu stanu wojennego
A tam, w ukryciu
thomas.neverny napisał(a):prawie od poczatku pisywal raporty…
thomas.neverny napisał(a):Ukrywal sie po wprowadzeniu stanu wojennego. (ciach, ale bez manipulacji - Przemek) W zeszlym roku wyszlo na jaw ze prawie od poczatku pisywal raporty…
Kochani !
To Wasze powtarzanie tego fragmentu jest bardzo tajemnicze.
Byc moze jestem zmeczony ale nie rozumiem co macie na mysli. Moge dodac tylko ze "od poczatku" oznacza bodajze rok 1978.
Pozdrawiam i zycze dobrej nocy.
Chodzi o to, że się musiał niby ukrywac po stanie wojennym, ale to ukrywanie nie mogło byc zbyt dokładne, bo musiał raporty pisac do tych przed którymi sie ukrywał Big Grin
A bo ja wiem ? Sadze ze posiadanie tego typu "ukrywajacych sie" moglo byc policji pozyteczne, np do namierzenia takich ludzi jak Bujak, Frasyniuk czy... przyjaciel Borusewicz (Borusewicz tez nie dal sie zlapac i byl w "konspirze"). Ale to sa hipotezy, trzeba by poprosic Pana Borsuka by opowiedzial wiecej nt tego co odkryl w swojej teczce.
Dziś o 22:10 w TVP1 "Człowiek z żelaza" - kto nie widział ma okazję zobaczyć, a kto już zna być może chętnie sobie przypomni. Warto, nie tylko ze względu na finałową piosenkę.
pkosela napisał(a):Dziś o 22:10 w TVP1 "Człowiek z żelaza" - kto nie widział ma okazję zobaczyć, a kto już zna być może chętnie sobie przypomni.
A jak komuś się nie uda, to w MM widziałem dziś za 9,99. Smile
Kuba Mędrzycki napisał(a):A jak komuś się nie uda, to w MM widziałem dziś za 9,99.
A na stoiskach z gazetowymi filmami za 5-8 zł Smile
pkosela napisał(a):A na stoiskach z gazetowymi filmami za 5-8 zł Smile
Ale to są koperty, a w MM masz w pudełkach. Big Grin
Karol napisał(a):Śpiewał w "Człowieku z żelaza" (bo rozumiem, że o to wykonanie Ci chodzi). "Okoliczności" dość obszernie opisuje w "Pożegnaiu barda".
Sorry ale w "Czlowieku z zelaza" to spiewala to Janda
amrik napisał(a):
Karol napisał(a):Śpiewał w "Człowieku z żelaza" (bo rozumiem, że o to wykonanie Ci chodzi). "Okoliczności" dość obszernie opisuje w "Pożegnaiu barda".
Sorry ale w "Czlowieku z zelaza" to spiewala to Janda
Sorry, ale w 'Człowieku z żelaza' w refrenach wraz z Jandą w tle słychać JK.
Kuba Mędrzycki napisał(a):
amrik napisał(a):
Karol napisał(a):Śpiewał w "Człowieku z żelaza" (bo rozumiem, że o to wykonanie Ci chodzi). "Okoliczności" dość obszernie opisuje w "Pożegnaiu barda".
Sorry ale w "Czlowieku z zelaza" to spiewala to Janda
Sorry, ale w 'Człowieku z żelaza' w refrenach wraz z Jandą w tle słychać JK.
Kłócimy się bezprzedmiotowo. Ja tylko odpowiadałem na post <<Śpiewał w "Człowieku z żelaza" >>, a to stwierdzenie ogónie rzecz biorąc nie jest prawdą. Śpiewała to Janda, w w refrenie było słychać drugi głos - to za mało żeby powiedzieć "śpiewał", bo z tego wynika, że to on spiewał solo. I tyle - po prostu nieścisłość.
amrik napisał(a):Śpiewała to Janda, w w refrenie było słychać drugi głos - to za mało żeby powiedzieć "śpiewał", bo z tego wynika, że to on spiewał solo
E, chyba nie wynika. Choć mogłeś tak to zrozumieć.
Jaśko napisał(a):
amrik napisał(a):Śpiewała to Janda, w w refrenie było słychać drugi głos - to za mało żeby powiedzieć "śpiewał", bo z tego wynika, że to on spiewał solo
E, chyba nie wynika. Choć mogłeś tak to zrozumieć.
Ja rozumiem ze wszyscy są zorientowani na postać patrona, ale jednak wynika.
Hmmm... czyli jeżeli ktoś nie śpiewa solo, to nie śpiewa wcale? Czyli jeżeli dwóch śpiewa równocześnie, to nie śpiewa nikt? Smile

No ale poważnie: czy tu Kaczmarski śpiewa czy nie?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.youtube.com/watch?v=ffQY9MvWkXA">http://pl.youtube.com/watch?v=ffQY9MvWkXA</a><!-- m -->
To może informacja z nieco bardziej 'neutralnego' źródła:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://filmpolski.pl/fp/index.php/121008">http://filmpolski.pl/fp/index.php/121008</a><!-- m -->

Na dole strony są pełne informacje co do piosenek wykorzystanych w filmie Wajdy.
amrik napisał(a):w refrenie było słychać drugi głos - to za mało żeby powiedzieć "śpiewał"
Jaśko napisał(a):E, chyba nie wynika. Choć mogłeś tak to zrozumieć.
z ust mi to wyjąłeś Wink
amrik napisał(a):Ja rozumiem ze wszyscy są zorientowani na postać patrona, ale jednak wynika.
czyli skoro nie śpiewał, to co robił - podśpiewywał, mruczał?
jodynka napisał(a):
amrik napisał(a):w refrenie było słychać drugi głos - to za mało żeby powiedzieć "śpiewał"
Jaśko napisał(a):E, chyba nie wynika. Choć mogłeś tak to zrozumieć.
z ust mi to wyjąłeś Wink
amrik napisał(a):Ja rozumiem ze wszyscy są zorientowani na postać patrona, ale jednak wynika.
czyli skoro nie śpiewał, to co robił - podśpiewywał, mruczał?
Moze i spiewal, ale z filmu kompletnie tego nie zarejestrowalem. Piosenke spiewala Janda, a bardzo mozliwe, ze Kaczmar drugim glosem wlaczal sie w refrenie, tzn. w wersie "Janek Wisniewski padl". A moze nawet ich dwoch sie wlaczalo, tzn. Gintrowski tez? Ale powtarzam - dla mnie spiewala to Janda, stad cale nieporozumienie.
Simia_Dei tutaj znalazłem mp3 podpisaną Jacek Kaczmarski "Ballada o Janku Wiśniewskim" lecz czy to jest głos Kaczmarskiego ?? Prawdopodobnie masz tą samą kasetę co i ja "Piosenki internowanych - Strzebielinek", wydawnictwo CDN Warszawa 1983. Jeśli tak to "Ballada o Janku Wiśniewskim" powinna graniczyć z "/Ty coś się wślizgnął.../" i "List". Lecz tutaj też Kaczmarski nie wykonuje tego utworu.

Ja natomiast był bym bardzo wdzięczny za odpowiedź na pytanie z jakiej płyty/kasety pochodzi piosenka "Ja pierdole - blues" ??
Piosenka ta pochodzi z kasety Pijany Poeta (albo inaczej nazywanej Kaczmarski inaczej), rok 1988.
Dziękuję serdecznie za odpowiedź. Wczoraj nie spałem do 5:30 i w końcu na tej stronie znalazłem piosenkę, o której mowa, tzn. tak mi się wydaje, na kasecie "Pijany poeta", lecz kryje się tam pod tytułem "Blues o pustym stole". Nie wiem czy chodzi o tą samą piosenkę, której tytuł w takim razie byłby błędnie powielany jak Internet długi i szeroki jako "Ja pierdolę - blues" ??
Elessar napisałeś, że utwór pochodzi z 1988 roku. Na <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.kaczmarski.art.pl">http://www.kaczmarski.art.pl</a><!-- m --> przy roku wydania kasety "Pijany poeta" widnieje data 1986? A skąd u Pana takie dane, widnieje to na okładce kasety, czy w tym roku kaseta ta trafiła do Pana rąk ?? Sorry za taką upierdliwość w tej kwestii, ale jestem chorobliwym pedantem w opisywaniu moich mp3.
Jeśli nagranie to naprawdę pochodzi z 1988 roku możecie zmienić opis na oficjalnej stronie.
Piosenka rzeczywiście istnieje pod tytułem "Blues o pustym stole" oficjalnie, a nieoficjalnie - wiadomo.

Co do daty - ja podałem 1988 r. bo taki rok mam zapisany przy nagraniach, ale na pewno są tutaj bardziej kompetentni ode mnie, którzy potwierdzą, w którym dokładnie roku powstała ta kaseta.
Elessar napisał(a):w którym dokładnie roku powstała ta kaseta.
Ja kompetentny nie jestem, ale przecież Kurski sam podaje datę we wstępie.
Stron: 1 2