Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internetowy śpiewnik piosenki literackiej
#1
Wraz z uż. Ewus i uż. Żbik powoli składamy mały projekt pod nazwą piosenkaztekstem.pl.

Pierwszym elementem witryny jest śpiewnik, który zaczął już nabierać kształtu (tj. powoli zbliżamy się do setnej piosenki). Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

Strona głowna: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.piosenkaztekstem.pl/">http://www.piosenkaztekstem.pl/</a><!-- m -->
Śpiewnik (i wyszukiwarka): <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.piosenkaztekstem.pl/songs">http://www.piosenkaztekstem.pl/songs</a><!-- m -->
Przykładowe opracowanie: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.piosenkaztekstem.pl/songs/song/27">http://www.piosenkaztekstem.pl/songs/song/27</a><!-- m -->
Odpowiedz
#2
Cenna inicjatywa. Tzn. może być cenna, o ile - jak większość podobnych miejsce w Necie - nie osiądzie na laurach i będzie stale aktualizowana.
Ja bym tam widział teksty i muzykę artystów, o których niedawno jeszcze było głośno w małym światku poezji śpiewanej, a dzisiaj jakby już ucichło. Mam na myśli takich ludzi, jak Szymon Zychowicz, Waldemar Śmiałkowski, Krzysztof Ruciński, Beata Fiedorow, Dominika Kurdziel, Jagoda Naja, Jacek Musiatowicz itp. Jest ich sporo, niektórzy bardzo ciekawi. Może "Strefa Piosenki" coś tu pomoże?
[b][color=#000080]Warszawskie bubki, żygolaki
Z szajka wytwornych pind na kupę,
I ty, co mieszkasz dziś w pałacu,
A srać chodziłeś pod chałupę,
Ty, wypasiony na Ikacu -
całujcie mnie wszyscy w dupę.[/color][/b]
Odpowiedz
#3
Niktważny napisał(a):Cenna inicjatywa.
To niezwykle cenna inicjatywa, jeżeli tylko nie narusza prawa autorskiego - tzn. jeżeli prowadzący stronę ma zgodę właścicieli utworów na ich publikowanie.
Odpowiedz
#4
dauri napisał(a):
Niktważny napisał(a):Cenna inicjatywa.
To niezwykle cenna inicjatywa, jeżeli tylko nie narusza prawa autorskiego - tzn. jeżeli prowadzący stronę ma zgodę właścicieli utworów na ich publikowanie.

Mamy zgodę wszystkich właścicieli praw do tekstów w tej chwili opublikowanych, poza właścicielami praw do tekstów JK; którzy nie odpisują na moje pytania.

Póki co mam nadzieję, że uda mi się uzyskać ich zgodę w najbliższej przyszłości. W przypadku wyrażenia sprzeciwu, albo interwencji wiadomej instytucji, skorzystam z przygotowanej funkcjonalności ukrycia tekstów wybranych autorów (tj. pozostawienia tylko pierwszych wyrazów każdej linijki i akordów).

edit: Zagalopowałem się z tymi "wszystkimi poza JK", brakuje także Z. Herberta, J. Czecha, M. Tercza i L. Szarugi. Dostrzegam wagę tej sprawy i będę te kwestie uporządkowywał.
Odpowiedz
#5
Ja mam drobną, bardzo drobną uwagę graficzną. Tam, gdzie są nazwy zespołów, proponowałbym przed każdą z nich postawić coś w rodzaju kropki, myślnika - moim zdaniem nazwy się zlewają.
Zresztą, tak samo byłoby dobrze zrobić w przypadku artystów solowych. Nie wiem, może to ja mam takie kiepski wzrok, ale chyba byłoby czytelniej.
Odpowiedz
#6
Skąd wzięliście akordy do piosenek naszego tria(C+P+M)?
Tam - Apokalipsa,
Nieuchronny kres.
Tu - nie grozi nic nam,
Tu - niezmiennie jest...
Odpowiedz
#7
"Śpiewka jest produktem marzeń, to był..." - to nie G7 C (A7) czasem?
Odpowiedz
#8
MateuszNagórski napisał(a):"Śpiewka jest produktem marzeń, to był..." - to nie G7 C (A7) czasem?

Oczywiście.
Tam w ogóle jest sporo niedokładności w tych rozpiskach.
Tam - Apokalipsa,
Nieuchronny kres.
Tu - nie grozi nic nam,
Tu - niezmiennie jest...
Odpowiedz
#9
Kuba Mędrzycki napisał(a):Skąd wzięliście akordy do piosenek naszego tria(C+P+M)?
Kuba Mędrzycki napisał(a):Tam w ogóle jest sporo niedokładności w tych rozpiskach.
Akordy pochodzą z różnych źródeł, niestety trudno (nam) dotrzeć do tych opracowań.

Chętnie naniosę wszelkie poprawki, równie chętnie dodałbym brakujące opracowania do piosenek ze Śpiewnika oszołoma i Kasety wyborczej, jeśli mógłbyś nam coś podesłać.

Można pisać na PW, mamy także adres email - <!-- e --><a href="mailto:redakcja@piosenkaztekstem.pl">redakcja@piosenkaztekstem.pl</a><!-- e --> .

MateuszNagórski napisał(a):"Śpiewka jest produktem marzeń, to był..." - to nie G7 C (A7) czasem?
Dzięki, poprawione.
MateuszNagórski napisał(a):Tam, gdzie są nazwy zespołów, proponowałbym przed każdą z nich postawić coś w rodzaju kropki, myślnika - moim zdaniem nazwy się zlewają. Zresztą, tak samo byłoby dobrze zrobić w przypadku artystów solowych.
Poeksperymentuję z tym.
Odpowiedz
#10
Napisałem tak -> G7 C (A7) <- żeby dać do zrozumienia, że chodzi mi o zmianę akordu w połowie taktu, po tekście wersu. Nie jest to chyba jednak najlepszy sposób zapisu tej sytuacji, a trzeba by to rozsądnie ujednolicić już na samym początku (sytuacja ta jest częsta).
Propozycje mam dwie:
1. Całkowicie odpuścić sobie tego typu "sugestie" uznając, że akordy to tylko akordy, a nie zapis nutowy - stawiając je zatem w wersach, w formie śpiewnika, godzimy się na minimalną umowność zapisu.
2. Tego typu akordy zapisywać po znaku "/" - sam stosuję takie oznaczenie przy zapisywaniu własnych muzyk, ale może jest to czytelne tylko dla mnie? W każdym razie wchodzi mi odruchowo. Zastrzeżenie mam jedno - jeśli akordy do piosenek zbieracie z różnych źródeł, a nie sami robicie opracowania, ktoś musiałby takie sytuacje wyłapywać, inaczej zapis nie będzie jednolity.
Odpowiedz
#11
MateuszNagórski napisał(a):Napisałem tak -> G7 C (A7) <- żeby dać do zrozumienia, że chodzi mi o zmianę akordu w połowie taktu, po tekście wersu. Nie jest to chyba jednak najlepszy sposób zapisu tej sytuacji, a trzeba by to rozsądnie ujednolicić już na samym początku (sytuacja ta jest częsta).
Propozycje mam dwie:
1. Całkowicie odpuścić sobie tego typu "sugestie" uznając, że akordy to tylko akordy, a nie zapis nutowy - stawiając je zatem w wersach, w formie śpiewnika, godzimy się na minimalną umowność zapisu.
2. Tego typu akordy zapisywać po znaku "/" - sam stosuję takie oznaczenie przy zapisywaniu własnych muzyk, ale może jest to czytelne tylko dla mnie? W każdym razie wchodzi mi odruchowo. Zastrzeżenie mam jedno - jeśli akordy do piosenek zbieracie z różnych źródeł, a nie sami robicie opracowania, ktoś musiałby takie sytuacje wyłapywać, inaczej zapis nie będzie jednolity.
Oczywiście, wszystkie opracowania w śpiewniku powinny zachowywać jednolity format. Akordy zbierane z różnych źródeł staramy się standaryzować przed publikacją.

Osobiście jednak uważam zapis, w którym akordy grane w momentach, w których nie ma wokalu, umieszczone są w nawiasach okrągłych, za użyteczny. Używam go także np. w opracowaniu "Pożytku z odmieńców" - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.piosenkaztekstem.pl/songs/song/92">http://www.piosenkaztekstem.pl/songs/song/92</a><!-- m --> (spisywałem z pamięci, tutaj też mogły wkraść się błędy).

"Pożytek z odmieńców" to dobry przykład do rozważań na temat tego zapisu. W przypadku wersu:

Kod:
A tamtych dwóch:    (e D) G D C
Trudno byłoby zrezygnować z umieszczenia pierwszych dwóch akordów w rozpisce, bo opracowanie byłoby istotnie okaleczone.

Pozostaje więc w zasadzie wybór formatu. Jedyny sposób zaznaczenia takich akordów, z jakim się spotkałem, to właśnie umieszczenie ich w nawiasach okrągłych. Skłaniam się ku pozostaniu przy takim rozwiązaniu (być może warto dodać do śpiewnika krótkie wyjaśnienie przyjętych konwencji).
Odpowiedz
#12
Na pewno warto to zrobić. Wybór konwencji to oczywiście Wasza sprawa, ale zapis, który zastosowaliście w Pożytku z Odmieńców nie podoba mi się ze względu na miejsce dodatkowych akordów - moim zdaniem miejsce na D jest po e, a strącenie tej frazy do refrenu czyni ją mniej czytelną.
Oczywiście rezygnacja z akordów nie wchodzi w grę i tego nie sugerowałem. Mówiłem jedynie o pozostawieniu akordów bez tych dodatków, ale faktycznie - to byłoby błędem. Tak, czy inaczej - objaśnienie się przyda.

A poza tym - Na akordzie A7 w Bajce jest coś śpiewane, tylko jest to tekst z następnego wersu. Według zapisu, który zastosowaliście w Pożytku, akord ten powinien być w następnym wersie... Nie jest to trochę bez sensu?
Odpowiedz
#13
MateuszNagórski napisał(a):Na pewno warto to zrobić. Wybór konwencji to oczywiście Wasza sprawa, ale zapis, który zastosowaliście w Pożytku z Odmieńców nie podoba mi się ze względu na miejsce dodatkowych akordów - moim zdaniem miejsce na D jest po e, a strącenie tej frazy do refrenu czyni ją mniej czytelną.
Oczywiście rezygnacja z akordów nie wchodzi w grę i tego nie sugerowałem. Mówiłem jedynie o pozostawieniu akordów bez tych dodatków, ale faktycznie - to byłoby błędem. Tak, czy inaczej - objaśnienie się przyda.

A poza tym - Na akordzie A7 w Bajce jest coś śpiewane, tylko jest to tekst z następnego wersu. Według zapisu, który zastosowaliście w Pożytku, akord ten powinien być w następnym wersie... Nie jest to trochę bez sensu?
W opracowaniach staram się nie umieszczać ostatniego akordu poprzedniego wersu na początku następnego w sytuacjach, w których w pierwszej akcentowanej sylabie nowego wersu jest zmieniany na inny. W tę zasadę wpisuje się dyskutowany fragment Bajki.

W przypadku Pożytku z odmieńców, to tam można zrobić pauzę pomiędzy zwrotką a refrenem (na akordzie e), i w takiej sytuacji przeniesione wyżej (e D) mogłoby narazić gitarzystę na dezorientację.

Oczywiście, to wszystko bardzo subiektywne sprawy.
Odpowiedz
#14
DX napisał(a):Akordy pochodzą z różnych źródeł, niestety trudno (nam) dotrzeć do tych opracowań.

??
Przecież autorów macie tu, na wyciągnięcie ręki.
Odnoszę wrażenie, że zabieracie się do tego projektu od złej strony. Najpierw zbieracie teksty gdzieś po internecie(nie zawsze z kompetentnych źródeł), publikujecie, po czym piszecie na forum, że jak autorzy chcą, to mogą podesłać opracowania Smile

DX napisał(a):W opracowaniach staram się nie umieszczać ostatniego akordu poprzedniego wersu na początku następnego w sytuacjach, w których w pierwszej akcentowanej sylabie nowego wersu jest zmieniany na inny. W tę zasadę wpisuje się dyskutowany fragment Bajki.

No, ale przecież w ten sposób "zjadacie" fragment melodii! Nie rozumiem co za problem jest dopisać akord, przez który się "przechodzi" obok danej linijki lub jak zasugerował Mateusz, w nawiasie.

Poza tym, tak jak pisałem, publikujecie akordy mocno uproszczone. W takiej choćby "Deklaracji" połowa akordów, to akordy septymowe, a u Was tego zabrakło.

DX napisał(a):Oczywiście, to wszystko bardzo subiektywne sprawy.

Nie, to nie są subiektywne sprawy, tylko jeśli zabieracie się za publikację czyichś kompozycji to zróbcie to tak jak autorzy sobie wymyślili. Wymaga tego zwyczajna rzetelność i szacunek dla autora. Nasuwa się tu niekończący się problem ze zmienianiem tekstu przez wykonawców na zasadzie - "bo to nie ma znaczenia", "bo tak też dobrze brzmi", "bo tak brzmi lepiej" itp. badziewia.
Tam - Apokalipsa,
Nieuchronny kres.
Tu - nie grozi nic nam,
Tu - niezmiennie jest...
Odpowiedz
#15
Kuba Mędrzycki napisał(a):Przecież autorów macie tu, na wyciągnięcie ręki.
Odnoszę wrażenie, że zabieracie się do tego projektu od złej strony. Najpierw zbieracie teksty gdzieś po internecie(nie zawsze z kompetentnych źródeł), publikujecie, po czym piszecie na forum, że jak autorzy chcą, to mogą podesłać opracowania Smile
Jeśli chodzi o artystów tria Czajkowski-Mędrzycki-Piekarczyk, to:
- Leszek nie ma już opracowań do starych piosenek
- Paweł Piekarczyk jeszcze nie odpisał na moje zapytanie
- Ty dwukrotnie obiecywałeś mi jeszcze w 2007, w tym raz osobiście, podesłanie opracowań i nadal czekam Smile

Kuba Mędrzycki napisał(a):
DX napisał(a):W opracowaniach staram się nie umieszczać ostatniego akordu poprzedniego wersu na początku następnego w sytuacjach, w których w pierwszej akcentowanej sylabie nowego wersu jest zmieniany na inny. W tę zasadę wpisuje się dyskutowany fragment Bajki.

No, ale przecież w ten sposób "zjadacie" fragment melodii! Nie rozumiem co za problem jest dopisać akord, przez który się "przechodzi" obok danej linijki lub jak zasugerował Mateusz, w nawiasie.
Nic nie rozumiem. Ja niezmiennie uważam wpisywanie takich akordów w nawiasie za słuszne i tak też robię (kiedy tylko jestem świadomy obecności danego akordu w harmonii akompaniamentu).

Kuba Mędrzycki napisał(a):
DX napisał(a):Oczywiście, to wszystko bardzo subiektywne sprawy.

Nie, to nie są subiektywne sprawy, tylko jeśli zabieracie się za publikację czyichś kompozycji to zróbcie to tak jak autorzy sobie wymyślili. Wymaga tego zwyczajna rzetelność i szacunek dla autora.
Proszę, przeczytaj jeszcze raz dotychczasową dyskusję. Optymalna konwencja zapisu ( powtórzyć ostatni akord poprzedniego wersu na początku następnego czy nie, użyć nawiasu okrągłego czy wstawić dodatkowy wiersz, etc...) jest sprawą subiektywną, a do tego odnosi się fragment mojej wypowiedzi, który zacytowałeś.
Odpowiedz
#16
DX napisał(a):Jeśli chodzi o artystów tria Czajkowski-Mędrzycki-Piekarczyk, to:
- Leszek nie ma już opracowań do starych piosenek

E, tam Wink

DX napisał(a):Ty dwukrotnie obiecywałeś mi jeszcze w 2007, w tym raz osobiście, podesłanie opracowań i nadal czekam

2007 brzmi dla mnie trochę jak '39, więc trzeba było się ostatnio przypomnieć, zwłaszcza jeśli planowaliście publikacje.

Tymczasem, wysłałem Ci na pw kilka istotnych poprawek.

DX napisał(a):Proszę, przeczytaj jeszcze raz dotychczasową dyskusję. Optymalna konwencja zapisu ( powtórzyć ostatni akord poprzedniego wersu na początku następnego czy nie, użyć nawiasu okrągłego czy wstawić dodatkowy wiersz, etc...) jest sprawą subiektywną, a do tego odnosi się fragment mojej wypowiedzi, który zacytowałeś.

Przepraszam, faktycznie moje niedoczytanie.
Tam - Apokalipsa,
Nieuchronny kres.
Tu - nie grozi nic nam,
Tu - niezmiennie jest...
Odpowiedz
#17
Ja z kolei wysłałem poprawki do Kaczmara. Czy doszły? Pytam dlatego, że coś mi się od paru dni pochrzaniło w skrzynce i nie widzę wysłanych wiadomości.
Wysłałem poprawki do dwóch piosenek - Warchoła i Lutra.

Kuba Mędrzycki napisał(a):
DX napisał(a):Jeśli chodzi o artystów tria Czajkowski-Mędrzycki-Piekarczyk, to:
- Leszek nie ma już opracowań do starych piosenek

E, tam Wink

Też się usmiechnąłem, jak to przeczytałem. Wink
Odpowiedz
#18
@Mateusz, Kuba - dzięki za nadesłane uwagi; poprawiłem opracowania.
Odpowiedz
#19
Mogę wam podesłać trochę tekstów (Kaczmara) w doc w takim układzie jak stosujecie w śpiewniku.
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Odpowiedz
#20
A ja mam małe pytanie techniczne odnoszące się do układu śpiewnika. Czemu niektóre utwory (jak choćby Marcin Luter) są zarówno pod "Jacek Kaczmarski" jak i "Trio K-G-Ł", a niektóre (jak Krajobraz po uczcie) już tylko u JK?

Przy okazji chciałbym powiedzieć, że bardzo kibicuję pomysłowi - takie miejsce w sieci powinno być!
Znajdzie się słowo na każde słowo
Odpowiedz
#21
Przemek napisał(a):Mogę wam podesłać trochę tekstów (Kaczmara) w doc w takim układzie jak stosujecie w śpiewniku.
Doszły, dzięki, będziemy systematycznie dodawać.

MacB napisał(a):A ja mam małe pytanie techniczne odnoszące się do układu śpiewnika. Czemu niektóre utwory (jak choćby Marcin Luter) są zarówno pod "Jacek Kaczmarski" jak i "Trio K-G-Ł", a niektóre (jak Krajobraz po uczcie) już tylko u JK?

Cały układ jest generowany automatycznie z danych w bazie. Na stronie danego artysty lub zespołu umieszczone są wszystkie utwory związane z nim w jakikolwiek sposób - czyli np. wykonywane przez niego albo przetłumaczone.

Adnotację o wykonywaniu danej piosenki przez Trio K-G-Ł powinniśmy oczywiście umieścić w tych i tylko tych piosenkach, które były wykonywane przez Trio. W przypadku Krajobrazu po uczcie tej adnotacji zabrakło przez niedopatrzenie. Widzę, że uż. MateuszNagórski już dodał brakujący wpis; dzięki za sygnał!
Odpowiedz
#22
Ej no, ale zaznaczajcie, na jakim progu był oryginalnie kapodaster założony! Brakuje tego przy tekstach, a czasem jest dość istotne.
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Odpowiedz
#23
Przemek napisał(a):Ej no, ale zaznaczajcie, na jakim progu był oryginalnie kapodaster założony! Brakuje tego przy tekstach, a czasem jest dość istotne.
Ej no, staramy się. A przy których brakuje?

edit: uzupełniłem kilka brakujących adnotacji
Odpowiedz
#24
Ej, no faktycznie przy większości jest informacja. Z tego co widzę brakuje przy Trzech Portretach i Pannie, ale w nutach jest zaznaczone.
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Odpowiedz
#25
W innych formatach można by tabulatury też dodać, a trochę się ich nazbierało.
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Odpowiedz
#26
We "Wstydzie" oryginalna tonacja to e.
Tam - Apokalipsa,
Nieuchronny kres.
Tu - nie grozi nic nam,
Tu - niezmiennie jest...
Odpowiedz
#27
Przemek napisał(a):Z tego co widzę brakuje przy Trzech Portretach i Pannie
Kuba Mędrzycki napisał(a):We "Wstydzie" oryginalna tonacja to e.
Dzięki, uzupełnione.
Odpowiedz
#28
DX napisał(a):Mamy zgodę wszystkich właścicieli praw do tekstów w tej chwili opublikowanych, poza właścicielami praw do tekstów JK; którzy nie odpisują na moje pytania.
Sprostowanie:

Okazało się, że odpowiedź od pani Alicji Delgas (pozytywna!, jeszcze z czerwca) nie dotarła do mnie z powodu literówki w adresie mailowym (odbiorcy, tj. moim), a wysłana ponownie (trzy dni temu, już na prawidłowy adres) trafiła do gmailowego folderu "spam", gdzie z zakłopotaniem przed chwilą ją odnalazłem.
Odpowiedz
#29
W trzech portretach dopisz brakujący akord:

w słowach: "i myślisz że pijany" powinno być F G G7, podobnie przy słowach " precyzyjny wywód" i w zasadzie następne wersy zaczynają się od G7
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta:
To tylko kwestia
Światła ; "
Odpowiedz
#30
Poprawione.
Chciałbym jednocześnie raz jeszcze podnieść kwestię zapisu akordów - tutaj, a nie prywatnie z DX-em, ponieważ zależy mi, żeby wypowiedziało się kilka osób.
Za przykład posłuży nam utwór Pożytek z odmieńców, ponieważ jest to na razie jedyna piosenka na stronie, w której omawiany problem występuje (a przynajmniej jako jedyna została w ten sposób zapisana).

Chodzi mi oczywiście o zapis:

A tamtych dwóch: (e D) G D C
Wykrzyknik i Brzuch a H7 e
Z powagą przemierza bezdroża C D G D
Trwonią dni na tryumf, co się śni C e a D G
Pan - niewolnik i sługa - wielmoża C a H7 e

Już wyjaśniam, czemu jest to według mnie błędny zapis - a nie, jak uważa DX, kwestia subiektywna.

1. Po pierwsze - kwestia estetyczna.
Sytuacja ta będzie występować, jednak zapewne dość rzadko. To jest być może kwestia subiektywna, ale moim zdaniem ani nie wygląda to dobrze, ani nie jest pomocne w zagraniu piosenki. Zapis próbuje wyraźnie dać coś do zrozumienia, przekazać dodanie taktu - ale to tak nie działa. Nawet początkujący gitarzysta powinien być w stanie policzyć, ile taktów musi zagrać, zanim zrobi przejście. A przecież takich nadliczbowych taktów może być więcej - dwa, trzy, cztery, jak kto wymyśli. Nie panujemy nad umysłami autorów. Smile
Osobiście popełniłem ze dwa utwory, w których zapis musiałby się składać z nawiasów rozpoczynających co czwarty wers. Jestem więcej niż przekonany, że tak jest często.
Jest to zatem rozwiązanie zupełnie nieprzyszłościowe - w końcu zapisy trzeba stosować konsekwentnie, więc należałoby tak traktować każdy takt, który się rozbija szyk piosenki. Wbrew pozorom - może się okazać, że jest takich piosenek więcej, niż Ci się, DX, wydaje.
2. Po drugie - kwestia formalna.
Przeniesienie (e D) na dół nic nie zmieniło w równości piosenki. Był takt dodatkowy na górze - jest takt dodatkowy na dole. To nie jest tak, że on nie pasował liczbowo wyżej, a teraz elementy układanki są równe. NIE! On jest tak samo dodatkowy tu i tu. W tej sytuacji sprawa jest, moim zdaniem, dość prosta - zapisać go należy tam, gdzie jego miejsce, gdzie jest częścią utworu. Czyli:

Nie użyjesz - zjałowieje, grzesz zachłannie, grzesz! C e a C H7 e (D)

I po prostu darować sobie w rozpiskach akordowych próby "objaśniania" podziału na takty w utworze. Od tego są nuty, a w akordach - zapisie ułomnym - wprowadza to tylko niepotrzebny chaos.

Pozdrawiam,
MN
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  śpiewnik piosenek JK jodynka 15 4,590 09-14-2015, 12:24 PM
Ostatni post: Artur
  Zna ktos moze tytuł piosenki o Katarzynie Carycy Arturro9999 23 3,903 08-04-2012, 09:29 AM
Ostatni post: Niktważny
  Śpiewnik do druku griwes 2 1,226 06-13-2012, 08:11 PM
Ostatni post: griwes
  Piosenki nieobecne w oficjalnej dyskografii Ginden 1 936 05-22-2010, 07:24 PM
Ostatni post: Luter
  Pytanie. Które piosenki związane są z tematyką historyczną? dombek23 5 1,510 12-23-2009, 02:51 PM
Ostatni post: Krajan
  Piosenki z Suplementu Aerion 6 1,181 07-09-2008, 12:41 AM
Ostatni post: DX
  Piosenki których nie słyszałem Zbrozło 9 1,516 05-05-2008, 11:34 AM
Ostatni post: thomas.neverny
  poszukuję chwytów tudzież tabów do piosenki "przyjaciel azazello 6 1,005 08-21-2007, 06:23 PM
Ostatni post: Elessar
  piosenki słynnego Jacka Kaczmarskiego Andrzej_J 11 2,798 11-23-2005, 10:18 PM
Ostatni post: 2DH
  Chwyty do piosenki "Potepienie rozkoszy" gustawos 2 1,155 02-18-2005, 03:49 PM
Ostatni post: gustawos

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości