12-17-2010, 11:42 PM
Niegłupie! Trzeba przyznać, że naprawdę dobre są te Wasze kompozycje. Ja bym tam zrobił małą przerwę instrumentalną (naprawdę małą - jeden-dwa takty) przed trzecim refrenem, bo tak to się trochę zlewa ze zwrotką.
Nie mogę spać
|
12-17-2010, 11:42 PM
Niegłupie! Trzeba przyznać, że naprawdę dobre są te Wasze kompozycje. Ja bym tam zrobił małą przerwę instrumentalną (naprawdę małą - jeden-dwa takty) przed trzecim refrenem, bo tak to się trochę zlewa ze zwrotką.
12-18-2010, 06:45 AM
Piękne,dla mnie do bólu piękne - :poklon:
e.
'Niegodne nas – za sprawy błahe
(Drobnych utrapień lichy towar) Płacić rozpaczą, gniewem, strachem, Zużywać w kłótniach cenne słowa'
12-18-2010, 08:38 AM
Fakt - piękne. Gratuluję. A jeśli autorzy się nie pogniewają na wymądrzania, to moje uwagi są dwie:
1. nie zgadzam się z Lutrem - dla mnie tamto miejsce to bomba! 2. odrobinę kłuje mnie, gdy Paweł powtarza "nie moooogę" - nie mam pomysłu, ale coś mnie w tym miejscu lekko uwiera.
Znajdzie się słowo na każde słowo
12-18-2010, 08:51 AM
MacB napisał(a):robinę kłuje mnie, gdy Paweł powtarza "nie moooogę"Dla porządku, to Witek powtarza.
[b][color=#000080]Warszawskie bubki, żygolaki
Z szajka wytwornych pind na kupę, I ty, co mieszkasz dziś w pałacu, A srać chodziłeś pod chałupę, Ty, wypasiony na Ikacu - całujcie mnie wszyscy w dupę.[/color][/b]
12-18-2010, 02:00 PM
No w ogóle śpiewa to Witek przecież.
12-18-2010, 02:22 PM
MacB napisał(a):odrobinę kłuje mnie, gdy Paweł powtarza "nie moooogę" - nie mam pomysłu, ale coś mnie w tym miejscu lekko uwiera. Ale kłuje Cię w którymś konkretnym refrenie czy we wszystkich? Konkretnie to "nie mogę" jest tylko w pierwszym refrenie; w drugim i trzecim jest odpowiednio "nie dane" i "nie wolno". W pierwszych dwóch jest moim zdaniem bardzo dobrze (to powtórzenie jest zresztą mocną stroną całości). Natomiast w trzeciej zwrotce może nieco za mocne jest to forte i dlatego Witek trochę głosowo jest rozchwiany. Z drugiej strony - po trzecim przesłuchaniu nie mam w zasadzie zastrzeżeń.
12-18-2010, 02:52 PM
Oj Witek, Witek
Odrobinkę mi nie gra za każdym razem. Ale poza tym melodia i wszystko, co dotyczy strony muzycznej - fantastico.
Znajdzie się słowo na każde słowo
12-18-2010, 06:07 PM
Luter napisał(a):Z drugiej strony - po trzecim przesłuchaniu nie mam w zasadzie zastrzeżeń. Słucham od rana i o ile to możliwe- za każdym razem jest coraz lepiej. Kolejny już raz, TLCH pokazuje na co Ich stać. pozdrawiam e.
'Niegodne nas – za sprawy błahe
(Drobnych utrapień lichy towar) Płacić rozpaczą, gniewem, strachem, Zużywać w kłótniach cenne słowa'
12-18-2010, 06:48 PM
A mi jakoś ta melodia nie pochodzi, zdecydowanie wolę wersję autorską...
"Wszyscyśmy z płócien
Rembrandta: To tylko kwestia Światła ; "
12-18-2010, 11:01 PM
No wiesz, wersja autorska jest kanoniczna niejako z definicji. Ale nie gadaj - z tą muzyką piosenka też jest naprawdę świetna.
12-20-2010, 02:16 PM
Mi też się podoba jak usłyszałem z wokalem, choć wcześniej - przyznaję - podchodziłem z kpiącą rezerwą. Wolałbym tylko, żeby Paweł śpiewał.
01-11-2015, 10:06 AM
Przemek napisał(a):Wszak Kaczmarski i Gintrowski czasem dublowali muzykę (Prośba, Duch czasu). W sumie to nawet interesujące porównać dwie wersje i dwa spojrzenia na dany utwór... Czy jest szansa, że ktoś z Was mógłby udostępnić drugi z wymienionych tytułów w wykonaniu Gintrowskiego? Szukam u siebie i nijak znaleźć nie mogę...
Słowo „ostatni” ma sens dopiero w przemówieniu nad grobem, a za życia mówi się „następny”.
01-11-2015, 05:21 PM
liptus napisał(a):Coś się może wykombinuje :)Przemek napisał(a):Wszak Kaczmarski i Gintrowski czasem dublowali muzykę (Prośba, Duch czasu). W sumie to nawet interesujące porównać dwie wersje i dwa spojrzenia na dany utwór...
[size=85][i]Znaczyło słowo - słowo, sprawa zaś gardłowa
Kończyła się na gardle - które ma się jedno; Wtedy się wie jak życie w pełni posmakować, A ci, w których krew krąży - przed śmiercią nie bledną.[/i][/size]
01-12-2015, 07:22 PM
Może się podziękuje :)
Słowo „ostatni” ma sens dopiero w przemówieniu nad grobem, a za życia mówi się „następny”.
01-21-2015, 11:58 AM
Osobiście, wolę muzykę Gintrowskiego do tego tekstu.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://we.tl/4QKDsw6wHv">http://we.tl/4QKDsw6wHv</a><!-- m -->
Tam - Apokalipsa,
Nieuchronny kres. Tu - nie grozi nic nam, Tu - niezmiennie jest...
01-22-2015, 02:13 AM
Osobiście - mam zdanie przeciwne.
01-22-2015, 10:12 AM
Luter napisał(a):Osobiście - mam zdanie przeciwne. Szanuję :)
Tam - Apokalipsa,
Nieuchronny kres. Tu - nie grozi nic nam, Tu - niezmiennie jest...
01-27-2015, 08:51 PM
A tak z ciekawości, Lutrze - czy istnieje taka kompozycja muzyczna napisana przez kogoś innego niż JK, ale do jego wiersza, zakładając, że istnieje również wersja napisana przez Jacka, którą przedkładałbyś ponad nutki Kaczmara?
Rozumiem preferencję Kuby (dzięki za plik), bo w muzyce Gintrowskiego zastosowana jest "sztuczka" podnoszenia tonacji co dwie zwrotki, a to po prostu chwyta, jak - nie przymierzając - u Jacka w Nie lubię (tam co zwrotkę).
Słowo „ostatni” ma sens dopiero w przemówieniu nad grobem, a za życia mówi się „następny”.
01-27-2015, 09:39 PM
liptus napisał(a):Rozumiem preferencję Kuby (dzięki za plik), bo w muzyce Gintrowskiego zastosowana jest "sztuczka" podnoszenia tonacji co dwie zwrotki, a to po prostu chwyta Moja preferencja nie wynika z zastosowania przez Gintrowskiego modulacji; po prostu bardziej mi się podoba ta muzyka, melodia. A może tez wynika to trochę z sentymentu? Gintrowską muzykę usłyszałem jako pierwszą, a kiedyś też byłem "fanem" tych monumentalnych tworów pana Przemysława. Ale też z drugiej strony, nie mówię, że nie lubię muzyki JK. Zresztą, kiedyś nawet grywałem tę wersję podczas koncertów z Mateuszem.
Tam - Apokalipsa,
Nieuchronny kres. Tu - nie grozi nic nam, Tu - niezmiennie jest...
01-28-2015, 08:45 PM
Liptusie, kompozycji muzycznych Jacka i kogoś innego do tego samego wiersza jest w gruncie rzeczy niewiele, więc to, że akurat żadna nieautorska nie podoba mi się bardziej, nie jest specjalnie osobliwe. "Prośba", "Duch czasu", "Pompeja lupanar" - to Gintrowski, "Kwestia odwagi" - dwie kompozycje, ale obie Jacka, "Nie mogę spać" - Witek Łuczyński i "Szklana góra" - Kwartet ProForma. Pewnie istnieje jeszcze kilka, ale w tym momencie ich sobie nie przypominam. Uważam, że spośród wyżej wymienionych tylko "Nie mogę spać" Witka może konkurować z muzyką autorską. Tak na marginesie - kompozycja Gintrowskiego do "Ducha czasu" (jak również do "Prośby") jest, moim zdaniem, dość mało pomysłowa. Cały zresztą "Raport z oblężonego miasta" (z którego pochodzą dwie ww piosenki) jest muzycznie przyciężki i mało urozmaicony.
01-28-2015, 10:21 PM
Czy ja wiem, czy kompozycje z "Raportu..." aż tak bardzo odbiegają stylem i klimatem od większości kompozycji Gintrowskiego? Zmierzam do tego, że w sumie to o czym piszesz można odnieść do znakomitej większości twórczości pana Przemysława. Fakt, "Raport..." ogólnie sprawia wrażenie ciężkiego i "ołów się tam leje po ścianach" jak to mawiał mój licealny kolega, ale są przecież takie perełki jak choćby "Karzeł" czy "Odpowiedź". Tak jak zresztą i w całej twórczości PG - można przecież powiedzieć, że większość jest dość ciężka i mało urozmaicona, ale zdarzają się takie majstersztyki jak np.: "Jesienin", "Powrót", czy "Astrolog".
Tam - Apokalipsa,
Nieuchronny kres. Tu - nie grozi nic nam, Tu - niezmiennie jest... |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|