Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rap Jacka?
#1
Słyszeliście moze piosenką "Przyśpiewka byle jaka o europejskośći Polaka" z płyty Mimochodem. JK mówi w zapowiedzi, ze napisał rap. Jak wam sie podoba taka troche odmienna piosenka?

Mi sie bardzo podoba, całkiem ciekawa, i jej zapowiedź też jest świetna
Odpowiedz
#2
Nie może a na pewno, niewielu tu nie zna "Mimochodem". Tekst jest bardzo dobry, muzyka lekko drażniąca ale takie jej zadanie Wink. Zapowiedź za to kapitalna :lol:
Odpowiedz
#3
Zgadzam się z przedmówcą - tekst jest - wg mnie - jednym z lepszych Mistrza :twisted:
W Łodzi wszystko dzieje się ciekawiej...
Odpowiedz
#4
Tekst ma być śmieszny - jest. Muzyka ma w sumie bawić - śmieszna jest. Utwór piękny po prostu, takie odstępstwo od rutyny :]
Odpowiedz
#5
Co do "Mimochodem" - w szkole polonistka (niestety nie ś.p. p.Laskowska) zadała recytację dowolnego wiersza. Ja wybrałem "Mimochodem" Big Grin i co? 5 - tka!!!! Big Grin Big Grin Big Grin
The only thing I knew how to do
Was to keep on keepin' on
Like a bird that flew
Odpowiedz
#6
reuter napisał(a):Co do "Mimochodem" - w szkole polonistka (niestety nie ś.p. p.Laskowska) zadała recytację dowolnego wiersza. Ja wybrałem "Mimochodem" Big Grin i co? 5 - tka!!!! Big Grin Big Grin Big Grin

Kurde... czemu u mnie czegoś takiego nie zrobi polonistka? Żebyśmy tak chociaż JEDEN teks Jacka omówili... A tu lipa... ;/
Odpowiedz
#7
Elrondzie, powiedziałem DOWOLNEGO wiersza, czyli to JA wybierałem wiersz tematykę i inne pierdoły Smile Jeśli już, najpierw chciałem recytować "Przyjaciół"...
The only thing I knew how to do
Was to keep on keepin' on
Like a bird that flew
Odpowiedz
#8
Jak ja chodziłem jeszcze do gimnazjum to były specjalne lekcje poświęcone Jackowi i jego twórczości i nie chwaląc się byłem ich inicjatorem . Nauczyciele byli zadowoleni bo nie musieli gardeł zdzierać a młodzież dowiadywała się ciekawych rzeczy i przede wszystkim zaczęła sięgać po coś wyższego niż te hip hopy i inne onomatopeje. Big Grin Polecam wam coś takiego - zaproponujcie - wystarczy, że puścicie kilka piosenek lub jak umiecie grać to sami zaśpiewacie i opowiecie o życiu i twórczości Jacka i zawsze to jest coś! Big Grin
Odpowiedz
#9
pamietam ze gdy w moim gimnazjum była mozliwośc recytacji przez siebie wybranych wierszy i gdy wyrecytowałem Przedszkole to moja polonistka odebrała to jako przytyk i obraziła się....
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Odpowiedz
#10
Nie dziwię sie jej Smile
The only thing I knew how to do
Was to keep on keepin' on
Like a bird that flew
Odpowiedz
#11
misiek_skocz napisał(a):pamietam ze gdy w moim gimnazjum była mozliwośc recytacji przez siebie wybranych wierszy i gdy wyrecytowałem Przedszkole to moja polonistka odebrała to jako przytyk i obraziła się....

Też sie w sumie nie dziwie...
Odpowiedz
#12
Petrvs napisał(a):Jak ja chodziłem jeszcze do gimnazjum to były specjalne lekcje poświęcone Jackowi i jego twórczości i nie chwaląc się byłem ich inicjatorem.

Ja tak samo było to po śmierci Jacka. Miałem wspaniałą panią od Polskiego. Dogadałem się z nią a że wcześniej Kaczmarskim zaraziłem kumpla z klasy miałem chociażznikome poparcie... Smile więc dałem pani "A śpiewak także był sam" żeby wybrała sobie piosenki wybrała puściła na lekcji: "Mury", "Nasza Klasa", "Wygnanie z Raju" już więcej nei pamiętam a "Obławę" takie najpopularnijsze w sumie... w każdym razie było ciekawie ale mimo że pani zachęcała nikt inny nei posiadał czegoś z czym chciał się zaprezentować lub kogoś zaprezentować...
Odpowiedz
#13
I cieszę się, ze słyszałam i widziałam ją na żywo w wykonaniu Jacka.
Zresztą to nie koniecznie jest rap, tylkp "rap, hip hop czy inna onomatopeja" Wink
Ja tez nie znam się na powyższych gatunkach muzycznych :rotfl:

Tekst i muzyka - idelanie dobrane Big Grin
"Choć tyle wiemy własnym doświadczeniem:
W nas jest Raj, Piekło -
I do obu - szlaki."
Odpowiedz
#14
a propos przedstawiania tworczosci JK na lekcjach jezyka polskiego:
sam juz coprawda do szkoly nie chodze, ale z doswiadzczenia wiem ze nawet gdyby istniala mozliwosc przekazania swej znikomej wiedzy na ten temat na lekcji, to mysle ze i tak spotkaloby to sie ze znikomym zainteresowaniem ze strony klasy(pomijajac fakt totalnego olewania osoby prowadzacej zajecia), gdyz na palcach mozna policzyc ludzi z poszczegolnych rocznikow ktorzy interesuja sie czyms ponad 'swoje jedyne' hip-hopy, rocki, metale i popy..
a tym ktorym udalo sie zainteresowac znajomych tworzczoscia Mistrza szczerze gratuluje, bo jest to naprawde trudne zadanie
Odpowiedz
#15
Widzę, że został poruszony bardzo ciekawy temat - przedstawianie dzieł Jacka w szkole. Muszę Wam powiedzieć, że ja również poznałem dzieła Mistrza dzięki szkole, dzięki człowiekowi, którego do dzisiaj uważam, za wzór do naśladowania. Owym człowiekiem był mój pan od historii z gimnazjum. W przeciwieństwie do Was u mnie Kaczmarski był puszczany na lekcjach historii. Do dzisiaj pamiętam, jak przerabiając okres czarnej śmierci w Europie, zadziwiała mnie wiedza historyka dotycząca tańców śmierci. Pierwszą piosenką jaką usłyszałem był "taniec pod szubienicą". Wszyscy dostali na ławkę czarnobiałe ksero z tekstem i obrazem Breugel'a. Powiem Wam, że u mnie zaciekawiło to wszystkich, taka forma lekcji się przyjęła, wiele dzieł przerabialiśmy z Kaczmarskim, często też nawiązywaliśmy do znanych postaci historycznych jak caryca Katarzyna (Sen Katarzyny II), czy Rejtan. Forma lekcji pasowała wszystkim, każdy "coś" wiedział, a dalej w kierunku Kaczmarskiego ruszyły z mojej klasy łącznie trzy osoby (razem ze mną Wink). Pamiętam też łzy na lekcjach historii gdy słuchaliśmy piosenki pt. "Śmiech" która do dzisiaj jest moją ulubioną Kaczmarskiego. Dziewczyny ryczały jak bobry, ja też miałem szklane oczy, pamiętam, że nałożyły się na to i omawiany temat i deszczowa pogoda za oknem. Do dzisiaj utrzymuje super kontakt z panem od historii, często wymieniamy się nagraniami. Myślę, że gdyby takich lekcji było więcej, połowa ludzi chętniej i łatwiej by się uczyła. Trochę się rozpisałem, ale nie pozwoliłbym sobie nie opisać wspaniałych wspomnień, skoro jest do tego okazja Wink
Tak pocieszamy wzajem się
Idąc długimi ulicami...
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
Odpowiedz
#16
tarkun napisał(a):"Śmiech" która do dzisiaj jest moją ulubioną Kaczmarskiego.

Autorem słów jest Sieniawski, a muzyki, z tego co pamiętam - Gintrowski. Kaczmarski akurat z tym wierszem/piosenką nie miał nic wspólnego.

Ale rzeczywiście - jest piękna.
"Choć tyle wiemy własnym doświadczeniem:
W nas jest Raj, Piekło -
I do obu - szlaki."
Odpowiedz
#17
To zależy wszystko od ludzi. Akurat przy historii J.K. sprawdza się znakomicie ale na Polskim to już bywa różnie. Szkoła to neistety miejsce spotkań wielu upodobań, charakterów... i weź utraf w ten jeden... ludzie dziwnie na mnie patrzą jak mówie że słucham poezji śpiewanej... coś obcego, coś dla sztywniaków... A wcale tak nie jest... zresztą różne onomatopeje przestaną niedługo być na topie... albo z wiekiem zaświeci się w głowie że te teksty to bzdura i trzeba szukać czegoś wartościowego...
Pozdrawiam... Smile
Odpowiedz
#18
Hydrozagadka, dzięki za korektę Wink Jednak słowa usłyszałem z ust Kaczmarskiego, zawsze on będzie mi się kojarzył z tym wierszem.
Tak pocieszamy wzajem się
Idąc długimi ulicami...
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
Odpowiedz
#19
Gdy w szkole ktoś na lekcji wspomni o JK to mało kto wie o kim jest mowa Sad . U mnie na 24 osoby, tylko moja przyjaciółka i ja wiemy kim On był. A jego twórczość znam tylko ja... To smutne Cry
Leśnik jest stworzony do wielu rzeczy ale nie do nauki.
Odpowiedz
#20
Szkoda ze malo kto wie kto to byl JK ale teraz u mnie i mamuta w szkole powstał pomysł o koncercie poswięconemu JK wiec moze wreszcie sie czegos dowiedzą
Odpowiedz
#21
Moim skromnym zdaniem idea zaszczytna ale zmuszać nikogo nie mozna. Mnie ostatnio kolega zapytał czego słucham...
-poezji śpiewanej
-czy Kaczmarskiego?
- No pewnie on jest świetny, mistrz poprostu.
Ostatnio ten kolega powiedział: "musze zacząć słuchać Kaczmarskiego - ciągle mówisz ze jest super."
Więc zakomunikowałem nawet nieświadomie że ktoś taki istnieje i jak się chłopakj zainteresuje to na zdrowie jemu. Ale wyrzutów sumienia mieć nie będę że przymusiłem.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#22
U mnie na historii nauczycielka nawet Kaczmarskiego znała i bardzo dobrze patrzyła na kogoś jak przyniósł, puścił i jeszcze coś powiedział. Natomiast pani od polskiego na wspomnienie że można by o Jacku lekcję to reagowała w sposób mniej więcej taki 'Se chcecie to se zróbcie'...
Odpowiedz
#23
Kropek nie miał na myśli żadnej przymusowej, ogólnoszkolnej akademi na której będzie się mówiło o JK. Idea jest wręcz przeciwna: kto chce, niech przyjdzie. Nie tylko ze szkoły, ale i spoza niej. Ludzie starsi i młodsi. Chodzi jedynie o to by móc gdzieś w gronie sympatyków poezji śpiewanej posłochać Kaczmarskiego, Belona, Stachury... To są główne założenia i cele.


"Oj nie wolno rzeczy wielu,
Kiedy celem jest brak celu..."
Leśnik jest stworzony do wielu rzeczy ale nie do nauki.
Odpowiedz
#24
To wiesz co można by było zrobić. Zrobić w jakiejś kawiarni coś takiego ze można się umówić na herbatkę a w tle będzie lecieć w środe Kaczmar, we czwartek SDM, W piątek Bellon. I mamy tryptyk poezji i wtedy serio przyjdą Ci co chcą. Tylko trzeba załatwić tą kawiarnie i plakaty ksero np. i wszystko. Proste no nie? Big Grin
Odpowiedz
#25
co do zarazania innych tworczoscia JK to na swoim koncie (jesli tak to mozna okreslic) mam brata, i dziewczyne z wydzialu, no a przwaznie jest tak ze jak komus mowie ze slucham Kaczmarskiego to sa dwie reakcje: 1. no znam, to ten od murow i oblawy.. i 2. co to jest? i jak odpowiadam ze poezja spiewana to: o boze...
szkoda ze tak to wyglada...
Chcę iść do piekła, nie do nieba. W piekle będę miał towarzystwo papieży, królów i książąt, a w niebie są sami żebracy, mnisi, pustelnicy i apostołowie.
Odpowiedz
#26
niestety takie są problemy... ale wielu młodych ludzi słucha poezji śpiewanej :wink:
Odpowiedz
#27
Ostatnio złapałem się na tym, że nie przyznaję sie do słuchania Kaczmarskiego Sad W ogóle to chyba tylko JA znam z klasy twórczość Mistrza. Smutne...
The only thing I knew how to do
Was to keep on keepin' on
Like a bird that flew
Odpowiedz
#28
to nie ładnie... nie można się nie przyznawać... a co do innych zawsze moze to przyjść z wiekiem... ale często idzie za przykładem rodzicieli.
Odpowiedz
#29
reuter napisał(a):Ostatnio złapałem się na tym, że nie przyznaję sie do słuchania Kaczmarskiego
jak tak mozna? tozto wstyd!
a na powaznie- ja tam sie z tym nie ukrywam, i za kazdym razem kiedy mam okazje 'chwale' sie tym, za co pare razy nazwano mnie 'wielkim fanem Kaczmarskiego', bynajmniej nie w tym pozytywnym znaczeniu
Chcę iść do piekła, nie do nieba. W piekle będę miał towarzystwo papieży, królów i książąt, a w niebie są sami żebracy, mnisi, pustelnicy i apostołowie.
Odpowiedz
#30
reuter napisał(a):Ostatnio złapałem się na tym, że nie przyznaję sie do słuchania Kaczmarskiego

nieładnie Smile Ja tam się przyznaję. Ostatnio nawet zauważyłam, że jednak sporo osób na roku kojarzy Jacka. Nawet największe głąby (oczywiście - nie mówię, że go lubią Wink ).
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  pytanie o jeden z koncertów jacka jareq 0 1,208 11-11-2013, 12:08 AM
Ostatni post: jareq
  "Lekcja historii Jacka Kaczmarskiego" (D. Wasilewska, Grabi) Zeratul 40 11,309 01-01-2012, 04:19 PM
Ostatni post: dauri
  Łona pamięci Jacka Kaczmarskiego pkosela 18 5,827 10-08-2011, 08:49 PM
Ostatni post: Nowhere Woman
  ostatni koncert Jacka Kaczmarskiego Elzbieta 8 3,145 02-27-2010, 06:22 PM
Ostatni post: Gliniany
  Ulica Jacka Kaczmarskiego we Wrocławiu pkosela 119 23,709 07-08-2009, 04:28 PM
Ostatni post: pkosela
  fryzura Jacka Kaczmarskiego Panlol 17 4,989 10-25-2008, 01:01 PM
Ostatni post: Argot
  nadchodzi "Świadectwo" Jacka Kaczmarskiego Coma 330 48,726 09-25-2008, 02:15 PM
Ostatni post: Radek Książek
  Ulica Jacka Kaczmarskiego w Kraśniku Jacko 10 2,572 08-15-2008, 11:16 PM
Ostatni post: Julioanna
  Fan Club Jacka Kaczmarskiego na Wywrocie Simon 15 4,137 05-10-2008, 01:23 PM
Ostatni post: Kazia:)
  Nacjonaliści na temat Jacka Kaczmarskiego Małgosia 64 10,875 03-10-2008, 08:10 AM
Ostatni post: lc

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości