Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2007
Reputacja:
0
Witam!
Jak wiadomo, zbliża się rocznica śmierci Jacka. Stąd wysnułem pomysł, żeby dnia 11 kwietnia (czyli od razu pierwszy dzień po powrocie z wypoczynku świątecznego i zarazem pierwszy dzień po rocznicy) zorganizować lekcję o Jacku Kaczmarskim na język polski (ewentualnie WOK). Nauczycielka się zgodziła (prócz mnie nikt nie zna twórczości Kaczmarskiego nawet pani profesor słabo zna :' ), pod warunkiem, że sam przygotuję informacje, tj. sam poprowadziłbym lekcję.
Stąd pytanie - jak w ciągu 45 min. zaprezentować postać Jacka Kaczmarskiego? Czy prezentować historię jego życia ze szczegółami, czy zaprezentować najważniejsze momenty? Chciałem też w trakcie lekcji puścić kilka jego piosenek, dzięki którym można by przekonać bezmyślne stado do Kaczmarskiego. Wolałbym ominąć "Mury", "Obławę", "Źródło", "Epitafium dla W. Wysockiego" - utwory bardzo znane, ale też potrzeba już pewnego wtajemniczenia, by móc je zrozumieć w pełni.
Chciałem zaprezentować "Naszą klasę" - utwór również skomplikowany, ale bardzo ważny i poruszający problematykę społeczną. Co do reszty utworów - nie mam zielonego pojęcia, co można podrzucić totalnym laikom.
Za dobre pomysły serdeczne dzięki
Liczba postów: 1,334
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2006
Reputacja:
0
Umiesz grać na gitarce czy śpiewać..? To by dużo dalo..
[ Dodano: 3 Kwiecień 2007, 23:14 ]
A jeśli już zyciorys- sprezentuj im Drzewo genealogiczne
A Ty czcij, co żyje radośnie! A Ty szanuj to, co umiera.
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2007
Reputacja:
0
zamocik_23 napisał(a):Umiesz grać na gitarce czy śpiewać..? To by dużo dalo.. Chciałbym choć grać... Właśnie dla kilku piosenek Jacka chciałem nauczyć się gry na gitarze. Ze śpiewem co prawda jeszcze gorzej, ale jakoś dałbym sobie radę. Pomysł jest, nie mniej jednak, bardzo dobry . Szkoda tylko, że nie do zrealizowania w tak krótkim czasie
Zapomniałbym - chodzę do I klasy liceum, profil: humanistyczny (nie znają takiego wielkiego poety, a uważają się za humanistów :| )
Liczba postów: 5,624
Liczba wątków: 166
Dołączył: Jan 2005
Reputacja:
0
Prosiaq napisał(a):Stąd pytanie - jak w ciągu 45 min. zaprezentować postać Jacka Kaczmarskiego? Mam podobny problem - zamierzam stworzyć prezentację "multimedialną" n.t. JK (w ramach pewnego śmiesznego zaliczenia) - niestety w myśl zasady - maksimum multimediów/minimum tekstu :agent:
I zastanawiałem się nad koncepcją ogólną - przyszły mi do głowy dwie wersje:
a) oprzeć się na biografii = "okresy twórcze" z prezentacją "reprezentatywnych" utworów z danego "okresu"
b) oprzeć się na fascynacjach/nawiązaniach/motywach - jako punkt wyjścia przyjąć np. podział forumowego działu Poezja - czyli "Malarstwo": kilka przykładów obraz-utwór, "Literatura" - analogicznie, ze szczególnym zaakcentowaniem wątków biblijnych (cały program w końcu) itd.
Pozdrawiam
Zeratul
[size=85][i]Znaczyło słowo - słowo, sprawa zaś gardłowa
Kończyła się na gardle - które ma się jedno;
Wtedy się wie jak życie w pełni posmakować,
A ci, w których krew krąży - przed śmiercią nie bledną.[/i][/size]
Liczba postów: 235
Liczba wątków: 14
Dołączył: Feb 2006
Reputacja:
0
Gdybym to ja prowadziła taką lekcję to pewnie zakończyłabym ją Testamentem'95
Nie wiem, jak nauczycielce, ale sądzę, że klasie spodobałoby się Potępienie rozkoszy
Liczba postów: 3,635
Liczba wątków: 39
Dołączył: Apr 2006
Reputacja:
0
A Przyśpiewka bylejaka o europejskości Polaka? Taki rapowy kawałek.
Plus Leonardo i Mach
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2007
Reputacja:
0
Zeratul napisał(a):b) oprzeć się na fascynacjach/nawiązaniach/motywach - jako punkt wyjścia przyjąć np. podział forumowego działu Poezja - czyli "Malarstwo": kilka przykładów obraz-utwór, "Literatura" - analogicznie, ze szczególnym zaakcentowaniem wątków biblijnych (cały program w końcu) itd. I zrobię chyba coś w tym stylu. IMO to będzie najlepsze.
Chciałem również podziękować za podrzucone tytuły piosenek - na pewno wykorzystam ^^.
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2007
Reputacja:
0
Prosiaq napisał(a):Co do reszty utworów - nie mam zielonego pojęcia, co można podrzucić totalnym laikom. Konretnych utworów Ci nie podpowiem, bo myślę że najlepiej sprawdzają sie te które poruszają Ciebie- wtedy łatwiej jest o nich mówić, opowiada się ciekawiej, lepiej broni własnego zdania
Osobiście myślę, że sprawdzają się utwory kotrowersyjne, szokujące+ te któe oddziałują na więcej zmysłów- potęgujesz efekt w momencie gdy prezentujesz np. obraz na którym się opierał J.K.
Można też zwrócić uwagę na mistrzostwo słowa
Pozdrawiam
Liczba postów: 53
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2007
Reputacja:
0
Również zamierzam przedstawić Jacka - na muzyce. Dostaliśmy zadanie przedstawić krótko wybranego artystę.
Powiem im, że "dzięki 'Murom' uważany za barda Solidarności, ale przecież nie można całej jego twórczości sprowadzać do jednego utworu" itepe. Puszczę im 'Obławę' (jeszcze nie wiem czy fragment czy cały utworek, bo coś mi się zdaje, że oni nawet tego nie kojarzą), którąś z historycznych piosenek, którąś opisującą obraz - czyli przedstawię o czym to Jacek pisywał. A jako ciekwostkę puszczę im 'Suplikację do muzy' Coś czuję że paru ten właśnie utworek zainteresuje szczególnie
Chętnie bym tam wcisnęła jeszcze "Balladę pozytywną" i pobawiła się z nimi w ćwiczenie dykcji, każąc śpiewać 'nikt mi nigdy tego nie da...' razem z Jackiem, ale nie bardzo wiem w jakim by to kontekście.
To nie ma być bardzo poważna prezentacja z szeroką interpretacją utworów, ale taka bardziej zabawa mająca na celu zachęcenie przeciętnych gimnazjalistów do przedstawianego artysty, dlatego nie wiem czy Prosiaqowi się moje narazie bardzo pobieżne plany na coś przydadzą, ale jakby co...
"Każdy z was jest łodzią, w której
Może się z potopem mierzyć
Cało wyjść z burzowej chmury,
Musi tylko w to uwierzyć!"
|